Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@03:17:31 GMT

لازمه گسترش حجم بازار محصولات پتروشیمی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۵۶۱

 غلامرضا شرفی با اشاره به اینکه 80 درصد صادرات در ایران از طریق صادرات مواد خام صورت می‌گیرد، گفت: اگرچه باید از خام‌فروشی فاصله گرفت اما باید محصولات مورد نیاز جهانیان را شناسایی و به سمت تولید آن‌ها رفت ضمن آنکه فاصله از خام‌فروشی به معنای کسب تکنولوژی‌ها و تجهیزات نوین است و تنها در این صورت می‌توان بازار خام‌فروشی را کوچک و به حجم بازار محصولات پتروشیمی و غیرنفتی افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- فاصله از خام‌فروشی به معنای کسب تکنولوژی‌ها و تجهیزات نوین است و تنها در این صورت می‌توان بازار خام‌فروشی را کوچک و به حجم بازار محصولات پتروشیمی و غیرنفتی افزود

اهمیت شاخص‌های تنوع تولید و حجم تولید در میان شاخص‌ها توسعه

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورها حتی سنگ را به صورت خام صادر نمی‌کنند بلکه به ایجاد تغییراتی در آن متناسب با نیاز کشور دست می‌زنند، ادامه داد: توسعه شاخص‌های گوناگونی دارد اما تنوع تولید و حجم تولید در میان این شاخص‌ها از اهمیت ویژه برخوردار است و کشورهای چین و ژاپن مصداق بارز اجرای این شاخص‌ها به شمار می‌آیند چراکه علاوه بر کیفیت نسبت به تنوع و حجم بالای تولید تاکید دارند.

تولید باید براساس شناخت دایره نیاز مردم جهان باشد

به گفته وی تولید باید براساس شناخت دایره نیاز مردم جهان باشد و بازار موفق بازاری است که تولیدات کیفی را آسان و به صرفه به دست متقاضیان برساند.

تولید گسترده محصولات پتروشیمی در اولویت قرار گیرد

شرفی با تاکید بر ضرورت فاصله از خام‌فروشی، ادامه داد: اگرچه باید برای فروش نفت تلاش کرد اما باید با فاصله از اقتصاد تک محصولی، تولید گسترده محصولات پتروشیمی در اولویت قرار گیرد.

ضرورت فاصله از خام‌فروشی با حفظ مشتریان سنتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط تحریم صرفا با صادرات محدود نفت خام نمی‌توان درآمد کافی برای اداره کشور به دست آورد، به همین دلیل باید در حین حفظ مشتریان نفتی از خام‌فروشی فاصله گرفت و تولید محصولات پتروشیمی را گسترش داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خام فروشی شرفی محصولات پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اصغر جهانگیر گفت: با ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه به تولید و بخش خصوصی دقیق و تخصصی پرداخته شده و با حمایت از سرمایه گذاری موانع تولید برطرف می شود.

وی تغییرات مداوم در ساختار دولتی و اداری را آفت توسعه و عامل سردرگمی سرمایه گذاران برشمرد و افزود: تغییرات مدیریتی عامل ناقص اجرا شدن سیاست‌های کلان است و این سیاست‌ها در برخی از موارد ممکن است اصلا اجرا نشود.

اصغر جهانگیر گفت: سال گذشته قرارداد‌های عادی پر تکرار مانند معاملات ملکی در قوه قضائیه ساماندهی شدند و آمادگی داریم این اقدام را در منطقه آزاد کیش هم اجرا کنیم.

دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا