Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:09:19 GMT

ریشه عزادارى‌ها باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۸۳۷

ریشه عزادارى‌ها باید حفظ شود

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدى استاندار قزوین در جلسه هماهنگى عزادارى محرم که در سالن جلسات استاندارى برگزارشد بر لزوم حفظ ریشه عزادارى‌ها تاکیدکرد و گفت: استان قزوین در عزادارى‌ها (دستگاه خوانى و تعزیه خوانى) سابقه طولانى دارد و ریشه این عزاداری‌ها باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی با اشاره به آداب و رسومات مختلف استان‌ها در برگزارى عزادارى‌ها بیان کرد:رقابت بین استان‌ها باعث زنده ماندن آئین‌ها مى شود.

استاندار همچنین تاکید کرد که مسئولان به تعهدات خود در جلسات ساماندهى محرم و صفر عمل کنند.

سعید انبارلویى مدیرکل صداوسیماى قزوین هم در این جلسه از تدارک و آمادگى صداوسیما براى پوشش عزادارى‌ها در مناطق مختلف استان سخن گفت.

انبارلویى خواستار عزادارى هماهنگ و منسجم در استان شد و اعلام کرد:صداوسیما بعنوان رسانه ملى تمایل به پخش عزادارى هایى با حضور گسترده مردم و به دور از خرافه دارد.

حجت الاسلام موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این جلسه گفت: پررنگ کردن مسائل معرفتى درعزادارى‌ها حائزاهمیت است.

حجت الاسلام موسوی خواستار پرهیز از مزاحمت براى مردم با ایجاد تکایا در مکان هایى که ضرورتى ندارد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت:عزادارى‌ها باید ساعات مشخصى داشته باشد تا مردم در خانه‌ها از اصواتى که گوش مى رسد آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین شهرداران مناطق مختلف استان به بیان دیدگاه هاى خود در این زمینه و تمهیدات براى هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن عزادارى‌ها پرداختند.

انتهای پیام/ک

جلسه هماهنگى عزادارى محرم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا