Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:50:48 GMT

گران‌ترین کالاهای فروخته شده توسط اپل

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۸۹۲

گران‌ترین کالاهای فروخته شده توسط اپل

برخلاف تصور عمومی، همیشه آخرین نسخه های اپل گران ترین محصولات این شرکت نبوده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، اپل همواره یکی از گران قیمت ترین شرکت های ارائه دهنده محصولات الکترونیکی بوده است که با وجود قیمت های نسبتا بالای محصولاتش، طرفداران متعصب زیادی در سراسر جهان دارد. اخیرا قیمت محصولات معرفی شده اپل در بسیاری از موارد بیش از ۱۰۰۰ دلار بوده است اما محصولات جدیدتر، الزاما گران ترین محصولات معرفی شده توسط این شرکت نبوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ۶ محصول گران قیمت تاریخ اپل آشنا می‌شوید:

۱-اپل واچ

سال معرفی: ۲۰۱۵

قیمت: ۱۷ هزار دلار

قیمت این محصول ۳۴۹ دلار بود بااین حال یک نسخه ویژه از این ساعت ها که دارای طلا در بدنه خود بود به قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته شد.

۲- ای مک پرو

سال معرفی: ۲۰۱۷

قیمت: ۱۳ هزار دلار

گران ترین لپ‌تاپ ساخته شده توسط اپل که مخصوص افراد نیازمند به سیستم محاسباتی بسیار پیچیده ساخته شده است. قیمت پایه این محصول ۵۰۰۰ دلار است که با افزوده شدن گزینه های جانبی، قیمت آن به ۱۳ هزار و ۱۹۹ دلار می‌رسد.

۳- مکینتاش IIfx

سال معرفی: ۱۹۹۰

قیمت: ۱۲ هزار دلار

این نسخه زمانی معرفی شد که اپل ۱۵ مدل کامپیوتر از زمان تاسیسش عرضه کرده بود.

۴- اپل لیزا

سال معرفی: ۱۹۸۳

قیمت: ۹۹۹۵ دلار

این کامپیوتر که یکی از اولین کامپیوترهای عرضه شده توسط اپل بود به قیمت باورنکردنی ۹۹۹۵ دلار عرضه شد. به پول امروزی برای آن باید ۲۴ هزار دلار پول می‌دادید!

۵- مکینتاش IIx

سال معرفی: ۱۹۸۸

قیمت: ۹۳۶۹ دلار

نخستین بار امکان مانیتور تمام رنگی در این نسخه عرضه شد. جالب است بدانید حافظه اصلی این سیستم گران قیمت تنها ۸۰ مگابایت بود!

۶- مکینتاش IIci

سال معرفی: ۱۹۸۹

قیمت: ۸۸۰۰ دلار

این نسخه دارای طراحی کاملا متفاوتی از نسخه های قبلی بود. هارد ان تنها ۴۰ مگابایت ظرفیت داشت اما حدود ۹۰۰۰ دلار قیمت گذاری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا

محمدحسین اسلامیان، اظهار داشت: واقعیت این است که ما واردکننده تکنولوژی هستیم و قطعات را با توجه به آن مونتاژ می‌کنیم و جالب اینکه می‌خواهیم همان محصولات را صادر کنیم؛ بنابراین باید ببینیم که کالای مونتاژشده ما در بازار داخلی تا چه میزان مورد استقبال قرار می‌گیرد تا در مرحله بعد انتظار داشته باشیم که کشور‌های خارجی، کالای ما را به سایر برند‌ها ترجیح دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: ما امروز لباسشویی‌ای را که تکنولوژی آن وارداتی است، با کیفیت به‌مراتب پایین‌تری از نمونه اصلی مونتاژ می‌کنیم؛ اما قیمت آن از قیمت جهانی کالای مورد نظر بالاتر است. امروزه قیمت لباسشویی‌ای که بالاترین سطح جهانی را از نظر کیفی دارد و در بسیاری از کشور‌های دنیا از آن استقبال می‌شود، ۲۰۰ دلار است، در حالی که لباسشویی‌های ایرانی با کیفیت به مراتب پایین‌تر، کمتر از ۲۰ میلیون به مردم فروخته نمی‌شود؛ بنابراین تهیه زیرساخت‌ها توسط دولت مساله دوم است و مساله اول این است که چگونه تکنولوژی وارداتی را دوباره صادر می‌کنیم.

اسلامیان افزود: امروز تنها به معدود کشور‌هایی می‌توانیم محصولاتی همچون لباسشویی را صادر کنیم که بعد مسافتی بالایی از کشور اصلی دارند یا مانند لباسشویی دو قلو و کولر آبی صرفه اقتصادی برای ایجاد خط تولید آن‌ها وجود ندارد.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی، تصریح کرد: مشتری در هر صورت نیاز خود را به صورت واردات غیرقانونی با برند اصلی وارداتی تامین می‌کند؛ اما مسوولان اصرار دارند که به جای این لباسشویی ۱۵ میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد، در داخل کشور شبیه آن را با ۲۵ میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند. طبیعی است وقتی در یک کشور، برند ایرانی را با کیفیت پایین‌تر و قیمت دو برابری در کنار برند کره‌ای و آلمانی قرار دهیم، موفق نمی‌شویم.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز 16 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم