Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره بزرگ ارتقاء سلامت شهروندان تهرانی از ارائه خدمات پزشکی رایگان به مناسبت روز پزشک در تهران خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا عزیزی، مدیر آموزش سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک روز پزشک گفت: سازمان نظام پزشکی به مناسبت روز پزشک و با توجه به وظایفی که در قانون برای این سازمان معین شده که موظف است در جهت ارتقای سطح سواد و آگاهی‌های حوزه سلامت مردم گام بردارد در نظر دارد؛ روز اول شهریور مصادف با ولادت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک جشنواره بزرگ ارتقاء سلامت شهروندان تهران در چهار منطقه شهر تهران را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فرهنگسرای بهمن در میدان بهمن، کانون فرهنگی و ورزشی مالک در خیابان خاوران، کانون فرهنگی مقداد در خیابان سی متری جی و فرهنگسرای هنگام در خیابان هنگام در تهران برای ارائه خدمات تخصصی از سوی پزشکان متخصص در نظر گرفته شده است.

عزیزی با بیان اینکه عمده کار‌هایی که در این جشنواره انجام می‌شود ارائه خدمات آموزشی به مردم است گفت: آموزش مراقبت‌های اولیه، مراقبت اورژانس، پیشگیری از بیماری‌های شایع و نیز ارائه خدمات اولیه مراقبتی بهداشتی مانند کنترل فشارخون، قند خون، اندازه گیری قد و وزن شهروندان و. انجام می‌شود. این برنامه‌های آموزشی در سالن‌های مراکز ذکر شده و توسط اساتید و پزشکان در روز جمعه ارائه خواهد شد.

دبیر جشنواره بزرگ ارتقاء سلامت شهروندان تهرانی با اشاره به اینکه در روز پزشک در فرهنگسرای بهمن علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های مفرح نیز برگزار خواهد شد ادامه داد: رادیو سلامت با همکاری سازمان نظام پزشکی برنامه‌ای با عنوان دستان پر مهر در سالن همایش بین‌المللی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌کند. در این برنامه میزبان حدود ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر از شهروندان تهرانی برای ارائه خدمات تخصصی پزشکی و اجرای جشن و نمایش هستیم.

وی با بیان اینکه خدمات پزشکی در رشته‌های مختلف به شهروندان ارائه می‌شود تصریح کرد: خدماتی در حوزه قلب و عروق، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، گوارش، کلیه، فشارخون، بینایی‌سنجی، روماتولوژی و. توسط اساتید متخصص به طور رایگان به شهروندان تهرانی ارائه می‌شود. همچنین دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد با همکاری رادیو سلامت پویشی با عنوان پویش ترازو در این فرهنگسرا برگزار کرده و با ترازو‌های تخصصی و دیجیتال قد و وزن شهروندان تهرانی اندازه گیری می‌شود تا مردم از وضعیت چاقی و لاغری خود آگاه شوند.

عزیزی در پایان افزود: امسال این جشن بزرگ تنها در شهر تهران برگزار می‌شود، اما تصمیم داریم با همکاری نظام پزشکی شهرستان‌ها چنین برنامه‌هایی را در شهرستان‌ها هم اجرایی کنیم.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خدمات پزشکی روز پزشک سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟

ارسال پیامک «ذخیره‌سازی آب» به مشترکان شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

به گزارش ایسنا، آن‌طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران