Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کریم زبیدی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه اکنون قراردادهایی برای افزایش ضریب بازیافت و ازدیاد برداشت در میادین مختلف نفتی مانند چشمه خوش، ‌پایدار غرب و شرق، سپهر،‌ جفیر و ... در قالب قراردادهای جدید نفتی بسته شده،‌ ادامه داد:‌ اتمام این قراردادها به افزایش برداشت از میادین نفتی کشور و بالا رفتن توان تولید منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد فعالیت‌های زیست‌محیطی نفت در مناطق نفتی نیز گفت:‌ ‌در واقع تمام برنامه‌هایی که برای جمع‌آوری گازهای آلاینده و فلر پیگیری شده در جریان است. در همین زمینه در منطقه غرب کارون ان جی ال ۳۲۰۰ تاسیس خواهد شد. در چشمه خوش و دهلران نیز به منظور جمع‌آوری گازهای همراه ان جی ال ۳۱۰۰ تاسیس می‌شود.

به گفته زبیدی،‌ در بخش بزرگی از خوزستان نیز قرار است گازهای همراه بعد از جمع‌آوری به پالایشگاه بید بلند خلیج فارس برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها فرستاده شود.

وی به واگذاری جمع‌آوری برخی گازهای همراه در مناطقی مانند نفت شهر یا سعادت‌آباد از طریق مزایده به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود:‌ این مناطق از تاسیسات نفتی فاصله بیشتری دارند.

زبیدی به جمع‌آوری گازهای همراه در خارک نیز اشاره کرد و گفت: قرار است ان جی الی در خارک با هدف جمع‌آوری گازهای همراه تاسیس شود اما به دلیل بازنگری در حجم گاز،‌ این قرارداد مورد تجدید نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: ‌اکنون پیمانکاران انتخاب شده و امیدواریم تا سال ۹۹ به پیشرفت قابل توجهی در این پروژه برسیم البته این به شرطی است که در تامین کالا به دلایل تحریمی مشکلی پیش نیاید.  

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: برنامه ما این است گازهای همراه در پارس جنوبی نیز به طور کامل جمع‌آوری شود. البته این کار از شرکت نفت به شرکت ملی گاز محول شده که با اجرای آن علاوه بر رعایت ملاحظات زیست محیطی،‌ جلوی هدر رفت گاز نیز گرفته خواهد شد.

وی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت در خوزستان با توجه به سیل ابتدای سال نیز اشاره کرد و افزود:‌ بخشی از این هزینه مربوط به خود زمان سیل و انجام عملیات بود. در حال حاضر نیز ۱۳۰ میلیارد تومان تصویب کرده‌ایم که در بخش‌هایی مانند بازسازی مدارس روستایی، خانه‌های بهداشت روستایی، ‌تامین تجهیزات پزشکی و بازسازی خانه‌های روستایی هزینه خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه میدان نفتی پارس جنوبی ایرنا خوزستان شرکت ملی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب