Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:25:02 GMT

رئیس جمهوری از سامانه پدافند «باور۳۷۳» رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۸۱۱۹

رئیس جمهوری از سامانه پدافند «باور۳۷۳» رونمایی کرد

سامانه بومی پدافند برد و ارتفاع بلند «باور۳۷۳» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و وزیر دفاع و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در روز صنعت دفاعی از سامانه موشکی «باور-۳۷۳» که به اس-۳۰۰ ایرانی معروف است، رونمایی شد.

روحانی در این مراسم پس از توسل به امام موسی بن جعفر (ع)، با رونمایی از سامانه بومی پدافند برد بلند باور-۳۷۳، دستور الحاق آن را به شبکه پدافند هوایی کشور صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش تر اعلام کرده بودند باور-۳۷۳ آزمایش های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و ۳۱ مردادماه ۹۸ رونمایی می شود.

سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «باور-۳۷۳  قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان می کشد» گفته بود: موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از فناوری نوینی که به طور کامل ساخت ایران است، بهره می برد.

آغاز ساخت و ویژگی ها

جمهوری اسلامی ایران که در دهه ۸۰ و پیش از آن برای دفاع هوایی در ارتفاع بالا از سامانه پدافندهوایی اس-۲۰۰ روسی استفاده می‌کرد، در سال ۸۴ به منظور مقابله بهتر با تهدیدات هوایی در ارتفاع بلند قرارداد خرید سامانه اس-۳۰۰ را با روسیه امضا کرد.

کمی پس از امضای این قرار داد و با تغییرات قدرت در روسیه و فشارهای غرب برای تحریم ایران تحویل اس-۳۰۰ به ایران منتفی شد، از این رو متخصصان داخلی برای تامین نیاز کشور دست به ساخت زیرسامانه هایی همچون رادار، موشک و پرتابگرهای لازم برای به کارگیری یک سامانه پدافندهوایی بومی زدند.

در نهایت پس از گذشت ۱۰ سال از امضای قرارداد خرید اس-۳۰۰ با روسیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ برای نخستین بار یک نمونه از سامانه باور- ۳۷۳ را در مراسم رژه به نمایش گذاشت.

سامانه برد بلند پدافندهوایی باور-۳۷۳  با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر، مخصوص شرایط جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که با نمونه‌های مشابه روسی و آمریکایی همچون اس -۳۰۰ و پاتریوت برابری می‌کند و در برخی موارد نیز به‌آنها برتری دارد.

این سامانه با توجه به صحبت‌های فرماندهان نظامی مبنی بر تشابه با مدل روسی، به اس-۳۰۰ ایرانی شهرت پیدا کرد.

اواخر مرداد ماه سال ۹۵ باور-۳۷۳ برای نخستین بار با حضور حجت الاسلام المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد.

از زمان رونمایی تاکنون، این سامانه بارها تست‌های عملیاتی و گرم خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده پیوستن به سیستم پدافند یکپارچه کشور است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرده است که سامانه پدافندهوایی باور-۳۷۳ را پس از رونمایی در ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 386708

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی قدرت موشکی ايران پدافند هوایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد