Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین جمعه شهریور نیز نمایشگاه‌های متعدد هنری در گالری‌های پایتخت برقرار است. علاوه بر افتتاحیه‌های این هفته، نمایشگاه‌های «آقا و خانم هنرمند» در گالری فرمانفرما، «همین حوالی» در گالری ساربان، «اولین نقاش» در گالری آس و «گسست» در گالری ثالث ادامه پیدا می‌کنند. در ادامه برنامه افتتاحیه برخی نمایشگاه‌های هنری جمعه اول شهریورماه را برمی‌شمریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گالری های خانه هنرمندان ایران

پنج نمایشگاه تجسمی جمعه اول شهریورماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

گالری ممیز: طرح‌های داوود شهیدی، طراح و کاریکاتوریست با عنوان «جامعه» در گالری ممیز افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه تعداد ۲۵۰ اثر از این هنرمند که با خودکار روی مقوا با موضوع «جامعه» طراحی کرده است در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و تا ۱۲ شهریور میزبان علاقه‌مندان است.

گالری تابستان: نمایشگاه عکس پروژه «۲۴ ساعت» با نمایش ۷۴ اثر از صد کشور جهان در گالری تابستان در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. پروژه «۲۴ ساعت»، هر سال در یک روز اجرا می‌شود، هریک از عکاسان از کشورها و شهرهای مختلف دنیا با ثبت‌نام در پروژه در طول ۲۴ ساعت، شهر خود را به تصویر کشیده و هر ساعت یک عکس را در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

گالری زمستان: نمایشگاه طراحی‌های سیاوش روشندل جمعه اول شهریور ساعت ۱۷ در گالری زمستان خانه هنرمندان افتتاح می‌شود. نمایشگاه مروری بر آثار طراحی سیاوش روشندل از بین طراحی‌های سه دهه کار این هنرمند انتخاب شده‌اند که طیف متنوعی از تکنیک‌ها و دوره‌های مختلف کاری این هنرمند را در برگرفته است.

گالری بهار: نمایشگاه عکس از تفتان تا مکران با عنوان «گستره یک زیبایی» نگاهی تازه به سیستان و بلوچستان است که حاصل تلاش سروش جوادیان، علیرضا فراهانی، حامد صادقی و حسین امین جعفری است. در این نمایشگاه ۲۴ عکس از این چهار هنرمند در گالری بهار به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری محیطی: عکس‌های مهدی حسینی با عنوان «جنگ خاموش» در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند. در «جنگ خاموش» ۱۹ عکس از مهدی حسینی در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد. این نمایشگاه تا ۳۰ شهریور میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی حجم، فیلم/ویدئو، چیدمان، پرفورمنس، ترکیب مواد فرزانه وزیری تبار با عنوان «فرم فرزانه را دنبال می کند» از روز جمعه اول شهریور در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ گشایش می یابد.

گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی مریم صباغ‌پور با عنوان «روزی که من خرگوش بودم» در اولین جمعه شهریورماه در گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول آغاز به کار می کند.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه‌ «روزی که من خرگوش بودم»، مجموعه‌ای طراحی‌ درباره‌ آینده‌ایست که دیگر شباهتی به گذشته‌ خیال‌گونه‌ خود ندارد. در این مجموعه، مریم صباغ‌پور رویکردی انتقادی به آینده‌ انسان ترسیده از دنیای کنونی دارد و تلاش می‌کند پیکره‌ پیچیده و درهم تنیده‌ جامعه‌ انسانی را با تأثیر از واقعیت‌های اجتماعی، با زبانی مبهم، گسسته و پر از استعاره و ریشخند به تصویر کشد. روزگاری که قرار بود روشنگری، پیشرفت عقل، علم، صنعت و اندیشه باعث رهایی انسان‌ها از جهالت شود، در عوض آکنده از مصیبت و بدبختی شد و به پدید آمدن دنیایی کمک کرد که در آن انسان عامدانه تن به ایدئولوژی‌های استعماری داد. در این مجموعه، هنرمند پرسوناژهایی منجمد شده با حس‌هایی متضاد از فراروایت ترس را در جهت تفسیری دایرة‌المعارف گونه ترسیم می‌کند.»

گالری سیحون

«چرخ نگاره» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی میلاد غلامی است که از جمعه اول شهریورماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ گشایش می یابد.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم خسرو حسن زاده آمده است: «با میلاد غلامی که خیلی جوان تر بود آشنا شدم. جوانی که با پشتکار بسیار، دقت و حوصله فراوان سعی بر آن دارد که به سبک و پردازش یک مینیاتوریست قدیمی که در گذشته بیشتر به تصویرپردازی از غزل های عاشقانه و یا به تصویرگری از نبردهای اساطیری شاهنامه مشغول بوده بپردازد. او به زندگی روزمره شهری کنونی و نمایش زندگی خصوصی خانواده های طبقه متوسط پرداخته است و به جرات می توانم بگویم که چقدر موفق از آن بیرون آمده است. میلاد غلامی با ترکیب پرسپکتیو نامتداول هنر رایج پاپ غرب و پرسپکتیو مینیاتور شرقی همراه با ساختمان های آجری و مردمانی که در آن ها زندگی می کند، نقش زیبایی را بر روی  چرخ قالپاق های اتومبیل که حکایتی از چرخ و حرکت زندگی دارد ایجاد کرده است. او در این چرخه که هوشمندانه از قالپاق های دورریختنی استفاده کرده است ما را با جامعه مصرفی کنونی در تصویری شرقی آشنا می کند.»

گالری ایرانشهر

نمایشگاه انفرادی نقاشی ساسان نصیری از اولین جمعه شهریورماه در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ افتتاح می شود و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

گالری شلمان

نمایشگاه انفرادی نقاشی های ویدا شادمهر با عنوان «دیدگاه» و با کیوریتوری رضا شاه حسینی و مهسا قاسمی از جمعه اول شهریورماه در گالری شلمان واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ آغاز به کار می کند. در بیانیه این نمایشگاه می خوانیم: «همه‌چیز از علاقه من به فرش و نگاره‌های قدیمی آغاز شد، با دیدن همه آن‌ها ایده و شیوه جدیدی به ذهنم می‌رسید که دوست داشتم آن‌ها را به شیوه خودم بازنمایی کنم.

نمایشگاه «دیدگاه من» گزیده نگاره‌هایی هستند که از دید من بازطراحی و اجراشده‌اند. انگیزه من از این مجموعه به‌کارگیری و پیوند دادن همه هنرهای شرقی (نگارگری، تذهیب، کتابت، خوشنویسی) با هنر مدرن است تا بتوانم با آن، ایده‌های ذهنم را به نمایش بگذارم.»

گالری شیث

نمایشگاه انفرادی عکس های عباس خجسته با موضوع «غلامرضا تختی و کشتی ایران» از روز جمعه اول شهریورماه در گالری شیث به نشانی چهارراه ولیعصر ، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی نگارخانه شیث آغاز به کار می کند.

عباس خجسته بزرگترین مجموعه‌دار عکس های جهان پهلوان تختی است که تنها هدفش این است این عکس ها را به نسل جوان نشان دهد. وی پیش از این نیز شهریورماه سال ۹۴ نمایشگاهی از عکس های جهان پهلوان تختی را در گالری شیث به نمایش گذاشته بود.

کد خبر 4698718

منبع: مهر

کلیدواژه: گالری گردی خانه هنرمندان ایران گالری آس گالری سیحون گالری ساربان گالری شلمان گالری ثالث گالری ایرانشهر گالری فرمانفرما نقاشی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کنسرت موسیقی سینمای مستند کارگردان تئاتر سریال ایرانی فیلم کوتاه خانه سینما بازیگر سینما سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شبکه سه سیما بازیگر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه کامل این تیم گفت: خدا را شکر برای دومین بار در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و در مسابقات گزینشی هم به دو سهمیه باقی مانده رسیدیم تا کشتی فرنگی با ۶ سهمیه کامل به المپیک راه پیدا کند. حضور ۷ کشتی‌گیر در مرحله فینال و کسب مدال اتفاق ویژه‌ای برای کشتی فرنگی بود که خدا را شکر در این مسابقات محقق شد.

وی گفت: متأسفانه برخی کشتی‌گیران در مسابقات قهرمانی آسیا توقعات را برآورده نکردند و به همین خاطر به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا رقابت‌های جام تختی برگزار شد و در این مسابقات برخی کشتی‌گیران را مورد ارزیابی قرار دادیم تا بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و تعدادی کشتی‌گیر از دل این مسابقات به اردو دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که در مسابقات جام تختی پدیده‌ای را هم کشف کردند، گفت: در دو مسابقه داخلی، قهرمانی کشور و رقابت‌های جام تختی عملکرد کشتی‌گیران را مورد ارزیابی قرار دادیم. البته تعدادی از کشتی‌گیران از حضور در مسابقات جام تختی بنا به شرایطی معاف بودند.تمامی سرمایه‌های کشتی فرنگی در این دو مسابقه حضور داشتند. عملکرد آن‌ها را در مسابقات داخلی بررسی کردیم و حالا باید در مسابقات بین‌المللی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

رنگرز در مورد عدم دعوت برخی کشتی‌گیران به اردوی جدید تیم ملی عنوان کرد: امیر عبدی، محمدرضا رستمی، رسول گرمسیری و ایمان محمدی جز کشتی‌گیران خوب ما هستند اما متأسفانه این چند نفر در مسابقات قهرمانی آسیا توقعات ما را برآورده نکردند و به همین خاطر به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. ما باید کشتی‌گیران مختلف که در مسابقات داخلی شرکت کردند مورد ارزیابی قرار دهیم تا در نهایت به یک جمع بندی نهایی برسیم و آن‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.

کد خبر 6093325 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • با عشق به ایران در ارمنستان