Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:15:11 GMT

دو طرح کشاورزی در راین به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۸۸۲۰

دو طرح کشاورزی در راین به بهره برداری رسید

در آستانه هفته دولت و با حضور استاندار کرمان، دو طرح کشاورزی در شهرستان راین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان امروز (۳۱ مرداد) در ابتدای سفر به راین دو طرح کشاورزی را افتتاح کرد.


مدیرجهادکشاورزی شهرستان کرمان در حاشیه این افتتاح به خبرنگاران گفت: نخستین طرح، ۷۶۶ هکتار از مزارع راین مجهز به سیستم آبیاری کم فشار در قالب ۱۵ طرح با اعتبار ۴ میلیارد تومان است که سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی آن آورده اشخاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


وی افزود: به نمایندگی از ۱۵ طرح مذکور، ۹۶ هکتار زمین پسته با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان هزینه که ۴۵۰ میلیون تومان آن از تسهیلات بلاعوض دولتی و ۴۵۰ میلیون آورده شخص است؛ مورد بهره برداری قرار می گیرد.


مسعودی ادامه داد: ۴۲ کیلومتر در سطح ۷۶۶ هکتار لوله گذاری شده و در مجموع ۲۳۰ نفر از مزایای اجرای این طرح ذی نفع می شود.


وی با بیان اینکه امسال بیشترین میزان اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار را داشتیم؛ گفت: دو هزار هکتار امسال در سطح شهرستان آبیاری تحت فشار و کم فشار انجام شده که ۱۲۰۰ هکتار آن کم فشار و ۸۰۰ هکتار تحت فشار بوده و ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی صرف اجرای این میزان آبیاری در باغات شهرستان شد.

 

 



 مدیرجهادکشاورزی شهرسستان کرمان افزود: از مجموع ۵۴ هزار هکتار باغات استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار که ۲۵ درصد کل باغات استان است مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار شده است.



وی در ادامه با بیان اینکه امسال در شهرستان کرمان ۴۲ هزارمترمربع گلخانه احداث شده که ۳۰ هزار مترمربع آن در راین در قالب ۵ طرح و با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد و برای ۳۰ نفر شغل ایجاد می کند.



گلخانه خیار سبز راین توسط علی دولتی از سرمایه گذاران راین ایجاد شده است.

 




به گزارش شبستان در حالی که مسعودی مدعی است مجموع طرح های آبیاری ۳۰ درصد راندمان را افزایش می دهد اما هیچ مکانیزمی برای اندازه گیری میزان صرفه جویی آب با اجرای این پروژه ها وجود ندارد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم مساجد غدیر روز جهانی مسجد اردبیل روز جهانی مساجد روزنامه مسجد سومین جشنواره طنین مسجد افتتاح طرح کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با پیگیری استاندار قزوین و اهتمام وزارت نیرو و دست اندرکاران شرکت آب منطقه‌ای استان در راستای پاسخ به مطالبات کشاورزان و بهره‌برداران منجر به نتیجه شد و خوشبختانه میزان دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در نشستی که با حضور وزیر نیرو و استاندار قزوین همراه بود، رهاسازی حق آبه کشاورزان از سد طالقان افزایش یافت که این پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

ستوده تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان قزوین به دنبال تحقق مطالبات کشاورزان و بهره برداران است و از تمام ظرفیت‌های اداری و حقوقی برای تحقق مطالبات این قشر زحمتکش استفاده خواهد کرد.

اعضای تعاونی آب بران و همچنین جمعی از کشاورزان و بهره برداران استان قزوین طی هفته‌های گذشته خواستار افزایش حق آبه در شبکه آبیاری دشت قزوین شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور