Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:50:52 GMT

رهاسازی آخرین مرحله سهمیه آب کشاورزی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۸۸۹۰

رهاسازی آخرین مرحله سهمیه آب کشاورزی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خالد رحمانی رئیس امور آب شهرستان مهاباد گفت: در این مرحله ۲۲ میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد این شهرستان برای تأمین مصارف بخش کشاورزی رهاسازی می‌شود.

او افزود: این رهاسازی با حجم خروجی ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آغاز شده است و تا ۱۴ مترمکعب بر ثانیه نیز خواهد رسید که در مجموع ۲۳ روز برای رهاسازی کل آن زمان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی، با بیان اینکه تاکنون ۷۱ میلیون مترمکعب از آب سد مهاباد برای بخش کشاورزی رها شده است، گفت: با پایان آخرین مرحله آخر رهاسازی آب از سد مهاباد، ۹۴ میلیون مترمکعب سهم سالانه بخش کشاورزی کامل خواهد شد.

او، با اشاره به اینکه حجم ورودی آب به سد مهاباد به صفر رسیده است، افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۷۶ میلیون مترمکعب از آب پشت سد این شهرستان به سمت دریاچه ارومیه رها شده است.

رحمانی در خصوص وضعیت سد مهاباد هم گفت: هم‌اکنون حجم آب پشت سد این دریاچه به ۱۱۸ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار میلیون مترمکعب بیشتر است.

رئیس امور آب شهرستان مهاباد اضافه کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار نیز ۵۰ سانتیمتر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/ج

آغاز آخرین مرحله سهمیه آب کشاورزی از سد مهاباد 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی از مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه،پنجم فروردین ۱۴۰۳ از محل سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی شد.

وی افزود: در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌شود و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد. 

رستگاری گفت: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر، از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟