Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:00:01 GMT

مسجد باید به پایگاه حل مشکلات مردم تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۳۱۹

مسجد باید به پایگاه حل مشکلات مردم تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن سمیعی صبح پنجشنبه در همایش روز جهانی مساجد در مصلای امام خمینی (ره) با بیان روایتی از امام موسی کاظم(ع) پیرامون خصایص مومنان در زمان غیبت امام عصر(عج) اظهار کرد: شیعیان و محبان اهل‌بیت در روز قیامت از ائمه اطهار(ع) جدا نمی‌شوند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گیلان با اشاره به جایگاه بیان شده برای مساجد در قرآن کریم و روایات معصومان، تصریح کرد: بنا به روایتی از پیامبراکرم(ص)، مساجد بوستان‌های بهشت بر روی زمین و محل جلوس انبیاء و معصومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی مساجد را دژ محکم مسلمانان در برابر مشرکان دانست و افزود: مساجد محل برادری و اخوت مومنان، پایگاه ارتش ۲۰ میلیونی و نقطه شروع انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی مردم باید در مساجد انجام شود، گفت: مساجد محل تربیت نسل جوان هستند.

سمیعی با تاکید بر لزوم جلوگیری از بروز اختلاف و تفرقه در مساجد، ادامه داد: امروز مساجد بزرگترین پایگاه‌ توحیدی هستند و لازم است تا مردم مسلمان ایران برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان با هم متحد باشند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گیلان با بیان اینکه امروز همه ملت ایران باید منادی وحدت باشند، بیان کرد: مسئله وحدت مردم با یکدیگر موضوع مهمی است که امروز بیش از گذشته باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز مساجد باید در طراز انقلاب اسلامی باشند، افزود: انقلاب اسلامی ایران که امروز الگویی برای همه دنیا است، از مساجد شروع شد و امروز نیز باید در مساجد به گونه‌ای عمل شود که تفاوت شرایط مساجد امروز با مساجد دوران طاغوت مشهود باشد.

کد خبر 4698860

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد استان گیلان رشت قزوین بوشهر شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند