Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:39:34 GMT

تله کابین گنج نامه؛ پُر جاذبه اما تشنه کیفی سازی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۹۳۵۲

تله کابین گنج نامه؛ پُر جاذبه اما تشنه کیفی سازی

شب گذشته /چهارشنبه/ برای چندمین بار در ماه های اخیر تله کابین گنج نامه دچار نقص فنی شد و گشت و گذار حدود ۲۰۰ گردشگر نیمه تمام ماند؛ در این میان عده ای به ویژه در فضای مجازی نوک پیکان انتقادات را به سمت استاندارد نشانه گرفتند و عده ای نیز قصور و کوتاهی مدیر و سرمایه گذار مجموعه گردشگری گنج نامه را عامل بروز این مشکلات ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مدیرکل استاندارد که در گذشته از فاصله تله کابین گنج نامه با موازین استاندارد سخن گفته بود، ماه گذشته عزمش را برای پلمب این مجموعه جزم کرد؛ اما چه شد که در حق تله کابین گنج نامه ارفاق شد و دوباره اجازه بهره برداری گرفت؟ سوالی است که در نخستین ساعت بامداد امروز /پنجشنبه/ خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از مجموعه استاندارد همدان جویا شد.  

تله کابین در یک قدمی استاندارد

مدیرکل استاندارد همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: تله کابین گنج نامه مراحل نهایی فرایند استاندارد سازی را طی می کند و در یک قدمی دریافت گواهینامه انطباق است. 

محمد مددی همکاری مدیر مجموعه گنج نامه برای طی فرایند استاندارد سازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این تعامل و تلاش برای دریافت تائیدیه های استاندارد موجب شد، از تعطیلی تله کابین گنج نامه که پر بازدیدترین جاذبه طبیعی و تاریخی شهر همدان محسوب می شود، چشم پوشی کنیم. 

به گفته وی از اواخر سال ۹۳ تا کنون ۹ مرحله آزمایش و بازرسی از تجهیزات تله کابین صورت گرفته که در نتایج بازرسی اول تا سوم ۱۰۵ عدم انطباق تجهیزات این مجموعه با استاندارد محرز شد که به مرور این موارد مرتفع و تا امروز که این آمار به عدد ۱۶ رسیده که این نمره برای ما مجموعه استاندارد قابل قبول است. 

۶۰ درصد این ناهمخوانی ها مربوط به مستندات و مدارکی است که باید بین تله کابین و شرکت خدمات فنی رد و بدل شود و ۴۰ درصد باقی مانده کارهای ساختاری است که به کمیته تخصصی سازمان ملی استاندارد ارجاع شده تا بررسی شود. 

تله کابین نیازمند قطعات با کیفیت 

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: حتی اگر تله کابین تمام مراحل استاندارد سازی را با موفقیت طی و گواهینامه های مربوطه را دریافت کند باز هم مانع ایجاد حادثه نمی شود، زیرا نواقصی که ایجاد شده مکانیکی است و قطعاتی که به مرور زمان معیوب و فرسوده می شوند را باید به موقع و با نوع مرغوب جایگزین کرد.

مددی با بیان اینکه صرفا دریافت گواهینامه استاندارد مانع بروز حادثه نمی شود، خاطرنشان کرد: هر کالا و تجهیز دارای نشان استاندارد هم در طول عمر خود دچار نقص فنی می شود. 

وی افزود: علت حوادث پی در پی تله کابین را در قطعات این تجهیزات باید جستجو کرد که بنابر ادعای مدیر این منطقه گردشگری قبلا از کشورهای دیگر وارد می شد و حالا به دلیل تحریم دست تله کابین به این ملزومات با کیفیت نمی رسد و همین موضوع موجب نقص فنی و مختل شدن خدمات رسانی این مجموعه می شود. 

مدیرکل استاندارد یادآوری می کند: تاکنون تله کابین گنج نامه افزون بر ۲ میلیارد تومان صرف استانداردسازی کرده و سزاوار نیست تکاپوی آنها را نادیده بگیریم، اما در کنار این تلاش باید چاره ای اساسی برای جبران کم و کسری های فنی و مکانیکی تجهیزات آن اندیشیده شود، تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. 

مددی گفت: کشور ما در شرایط بد تحریم به سر می برد و باید برای کیفیت بخشی کالاهای داخلی همت کنیم تا نیازمندی های صنایع را در داخل تامین کرده و از این وابستگی به وارستگی برسیم. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جمهوری اسلامی خدمات رسانی سرمایه طول عمر فضای مجازی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا

در این نوبت ۵۰ دستگاه کامیون فورس ۶ تن شامل ۳۰ دستگاه فورس خوابدار و ۲۰ دستگاه بدون کابین خواب تاریخ ۱۸ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شد که میزان تقاضا از عرضه پیشی گرفت.

 بر اساس اطلاعاتی که سازمان بورس منتشر کرده نسبت تقاضا به عرضه فورس 6 تن کابین خوابدار 223 درصد و فورس بدون خواب 120 درصد بوده است.

به زعم کارشناسان شبکه گسترده نمایندگی‌های بهمن دیزل، کیفیت بالای ساخت و رقابتی بودن قیمت پایه نسبت به محصولات مشابه خرید از محصول را پر جاذبه کرده است.

دیگر خبرها

  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لوکوموتیو
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی