Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی حسن‌آبادی تهیه‌کننده انیمیشن «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی که در سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم گفت: تشکیل گروه تولید «بنیامین» که تیمی کاملا جوان و پرانگیزه است به سال های ۹۱ و ۹۲ بر می گردد. بعد از اینکه جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم وارد عرصه تولید انیمیشن شویم، شروع به گذراندن دوره های آموزشی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از رسیدن سطح فنی افراد تیم به میزان قابل قبول، تصمیم به ورود به  عرصه تولید گرفتیم و کار کوتاهی تولید کردیم. فیلم اولمان، هم از نظر کیفی و هم از نظر زمان تولید، جلوتر از پیش‌بینی‌هایی بود که داشتیم.

 وی افزود: اواسط سال ۹۴ پیشنهاد تولید یک انیمیشن سینمایی در گروه مطرح شد، پس از بیان نظرهای موافق و مخالف، دی‌ماه سال ۹۴ طرح انیمیشن سینمایی «بنیامین» برای تولید در گروه مورد تایید قرار گرفت. آقای عنایتی و مشاورانشان طی مدت ۶ ماه فیلمنامه‌ای را که تقریبا نزدیک به فیلمنامه اصلی است، آماده کردند و ما از تیرماه ۹۵ بخش فنی کار را شروع کردیم.

تهیه‌کننده تنها انیمیشن پذیرفته شده در بخش ملی و بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم کودک تاکید کرد: تولید یک پروژه سینمایی برای گروهی جوان مثل ما کاری پرریسک و پرخطر بود و عدم موفقیت در آن می‌توانست پیامدهای منفی برای گروه داشته باشد اما توکل و امید مثال زدنی تک تک اعضای گروه، همراه با تلاش های بی‌وقفه و بدون چشم‌داشت بچه‌ها باعث شد «بنیامین» با کیفیت قابل قبول و زودتر از پیش‌بینی‌های ما به اتمام برسد. مهرماه ۹۷ بود که نسخه نهایی کار برای جشنواره فجر ارسال شد.

حسن‌آبادی درباره تامین بودجه «بنیامین» در بخش خصوصی گفت: بخشی از هزینه های تولید بنیامین طی چند مرحله و توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین شد. بزرگوارنی که دغدغه تولید انیمیشنی با کیفیت و محتوای سالم را داشتند، این بخش از هزینه های پروژه را تامین کردند. بخش دیگری از سرمایه‌گذاری پروژه هم متعلق به گروه تولید خودمان است. 

وی افزود: ما به عنوان یک شرکت خصوصی برای تداوم و سرعت بخشیدن به توسعه مجموعه‌مان محکوم به بازگرداندن سرمایه از طریق فروش و داشتن یک اکران خوب و موفق هستیم. اکرانی که از ابتدا برای آن برنامه‌ریزی کردیم و امیدوارم مسئولان سینمایی هم که بارها بر اهمیت سینمای کودک تاکید کرده‌اند در این زمینه با ما همکاری کنند.

تهیه‌کننده «بنیامین» درباره اهمیت سینمای کودک و نوجوان گفت: دنیای پاک و معصومیت فوق العاده بچه‌ها همیشه برای من از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این موضوع باعث شد دغدغه تولید محتوا برای کودکان ذهنم را درگیر کند. با توجه به اینکه متاسفانه در کشور ما مقوله تولید محتوا برای کودکان مغفول مانده است، این موضوع هم برای من انگیزه مضاعفی برای ورود به این عرصه شد.

حسن آبادی ادامه داد: سینما یکی از تفریحات خوب برای خانواده‌ها است به شرطی که فیلم‌های مناسب برای این مخاطبان تولید و اکران شود. مخاطبان هدف انیمیشن سینمایی «بنیامین» کودکان ۵ تا ۱۲ سال و خانواده‌ها هستند. ما تلاش کردیم فیلمی مهیج و بامزه برای کودکان تولید کنیم که بتواند بزرگسالان را هم راضی کند. انیمیشنی که بتواند لذت فیلم دیدن با فرزندان را به والدین هدیه دهد. ما از همه پدر و مادرها و همچنین مدیران مدارس و معلمان گرامی دعوت می‌کنیم که در کنار کودکانشان به دیدن انیمیشن «بنیامین» بیایند.

وی در پایان درباره اکران انیمیشن «بنیامین» در سینماهای کشور گفت: مجوزهای مربوطه برای اکران این فیلم صادر شده است. پروانه نمایش «بنیامین» از تمام فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم کودک پذیرفته شدن زودتر صادر شده است و اگر بنای اکران فیلم‌ها در سینما بر پایه انصاف و عدالت باشد، به زودی شاهد اکران بنیامین خواهیم بود. گروه تبلیغات و فروش «بنیامین» از چند ماه پیش کار خود را شروع کرده‎اند. امیدوارم شاهد اکران خوبی برای این اثر باشیم.

کد خبر 4697137 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: انیمیشن بنیامین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان انیمیشن تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کنسرت موسیقی سینمای مستند کارگردان تئاتر سریال ایرانی فیلم کوتاه خانه سینما بازیگر سینما سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شبکه سه سیما بازیگر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صمد حسن‌زاده با اشاره به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری و با توجه به مأموریت‌های اتاق ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، گفت: مشارکت اتاق‌های سراسر کشور در مسیر برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی شروع شده و در تلاشیم با ایجاد یک فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی برای توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

حسن زاده افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی کشور‌های هدف دعوت شدند تا با حضور خود، اطلاعات لازم درباره اقتصاد ایران کسب کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: اتاق ایران به نمایندگی از جامعه اقتصادی کشور آمادگی دارد با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بهترین شکل، معرفی کند.

شناسایی و معرفی الگو‌های ملی توسعه سرمایه‌گذاری درکرمان‌آیدکس

سید مهدی طبیب‌زاده، رییس اتاق کرمان، هدف اصلی برگزاری کرمان‌آیدکس را معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان عنوان کرد و گفت: رویکرد این همایش ملی است و روش‌هایی را در این همایش معرفی می‌کنیم که در سطح ملی کارساز باشد. البته در همین راستا میهمانانی از منطقه بریکس، اوراسیا، اکو و شانگهای دعوت کردیم؛ چراکه معتقدیم گردش اطلاعات بین فعالان اقتصادی کشور‌ها می‌تواند به افزاش سطح مناسبات تجاری بین کشور‌ها کمک کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تلاش داریم آنچه برای ایجاد یک فضای مناسب برای جذب سرمایه‌های جدید نیاز است را در این همایش مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: کرمان سرزمینی با منابع و ظرفیت‌های بالایی است که باید در مسیر تولید ثروت به کار گرفته شوند.

وی تأکید کرد: قرار است شورای راهبردی معدن را در کرمان ایجاد کنیم برای همین نشست شورای عالی معدن را با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش خواهیم داشت. در واقع به دلیل ظرفیت‌های معدنی استان کرمان، سعی داریم در همایش آیدکس تمرکز خوبی روی این حوزه داشته باشیم.طبیب‌زاده طراحی و معرفی مدل‌های توسعه اقتصادی با تکیه بر عنوان سال را از اولویت‌های همایش کرمان‌آیدکس دانست و تأکید کرد: به دنبال آن هستیم تا مدل‌های قابل استفاده در سطح کشور برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را ارائه دهیم.

سرمایه‌گذاری باید در سطح جامعه نهادینه شود

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های متنوع بین شهر‌های این استان یکی از مزیت‌های آن است که موجب شده محصولات کشاورزی این منطقه و ذخایر معدنی آن بسیار متنوع باشد. از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

وی ادامه داد: استانداری در برگزاری این همایش مشارکت کرده، چون معتقدیم که فرهنگ و ضرورت سرمایه‌گذاری باید در تمام ابعاد آن نهادینه شود و به مطالبه جامعه تبدیل شود. در مسیر سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی یک بعد از کار را در دست دارد و باید حمایت‌های دولتی نیز وجود داشته باشد.

استاندار کرمان افزود: بخش خصوصی به خدمات دولت نیاز دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری این بخش تسهیل کنیم. در این بین تلاش برای جلوگیری از خروج ارز و حتی بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، موضوعی است که به جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟