Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه احمدی، گفت: ۳۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه جنوب کرمان در هفته دولت به بهره برداری می رسد. 

« حمزه احمدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و غیره خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بیان داشت: هم زمان با هفته دولت 35 پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر 165 میلیارد ریال در منطقه جنوب کرمان به بهره برداری میرسد که بیش از ۵ هزار و یکصد خانوار از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

وی، افزود: عمده پروژه هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرند در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
احمدی، ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و نیز پروژه های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع می‌شود.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، در ادامه اظهار داشت: علاوه بر موارد گفته شده، پروژه های گیاه پزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری های جنگلی، تغییر الگوی مصرف سوخت و همچنین کمربند حفاظتی با هدف تشخیص اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم نیز در راستای حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی، در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی، ضمن اشاره به لزوم اجرای پروژه های مبارزه با بیابان زایی، عنوان داشت: پروژه مالچ پاشی توأم با نهال‌کاری نیز با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال و به وسعت 400 هکتار در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
احمدی، در پایان خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و بیان داشت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد عید غدیر روز جهانی مساجد مساجد عید غدیر خم جشنواره طنین مسجد سومین جشنواره طنین مسجد مسجد اردبیل روزنامه پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح پروژه های هفته دولت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: به علت طغیان چشمه کاوات و بالا رفتن کدورت آب این چشمه که یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر جوانرود و روستا‌های مسیر روانسر است، این چشمه تا اطلاع ثانوی از مدار بهره برداری خارج شده است
به همین منظور تأمین آب شهر جوانرود و روستا‌های مسیر روانسر از سایر منابع شامل: چاه‌های مناطق بله زین، سردم و همچنین به مدار آوردن چاه شماره ۱ تم تم صورت می‌پذیرد؛ لذا با توجه به محدود بودن ظرفیت تأمین منابع مذکور احتمال افت فشار و کمبود آب وجود دارد.
در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده در مصرف آب صرفه جویی کرده و از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان