Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی روز پنجشنبه به مناسبت روز مساجد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانش تخصصی مدیریت مسجد و تدوین نظریات و تجربیات مرتبط با آن، امری مغفول و فراموش شده بود، افزود: مسجد به عنوان اجتماعی‌ترین نهاد دینی، دارای کارکردهای متنوع عبادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و اگر کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مسجد بنایی مقدس است که نیاز نگهداری و بازسازی دارد، یادآورشد: یکی از شرایط و خصایص آباد کنندگان مسجد ایمان و اعتقاد به روز رستاخیز است، چون ایمان به رستاخیز آثار تربیتی فروان دارد و به انسان‌ها یک هدف مقدس الهی می بخشد تا در برابر گناهان خود را کنترل کرده و کارهای خیر و نیک انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد مراکز حساسی هستند، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد رقم خورد و پس از آن نیز فعالیت‌های شایان توجهی در بسیاری از نهادها و سازمان‌های متولی در حوزه مسجد انجام شد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: هرچه ایمان به جهان آخرت در انسان قوی تر باشد، گناه کمتر خواهد کرد و در واقع آبادکنندگان مساجد باید کسانی باشند که نماز را با حدود و مقررات آن به پا دارند، چون نماز رمز ارتباط انسان با خدای خویش و همان بزرگترین عامل تربیت انسان است.
امام جمعه ابهر بیان کرد: افزون بر این، فلسفه ی اصلی بنای مسجد جهت عبادت و پرستش خداوند سبحان است کسی که نماز نخواند و حدود آن را محترم نشمارد صلاحیت برای بنای مسجد نخواهد داشت که در روایات بسیاری نیز آمده است که هدف اصلی بنای مسجد، عبادت و پرستش است.

وی افزود: بانی مسجد نه تنها باید پیوند خود را با خدای خویش محکم کند بلکه باید در فکر مستحقان و مستمندان نیز باشد و پیوند خود را با آنها نیز محکم سازد و زکات را در جایی که واجب است، بپردازد..
رحیمی با اشاره به سالروز تاسیس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز، افزود: امروزه صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با اتکا به ایمان، اراده و توانمندی نخبگان و اندیشمندان جوان خود، توانسته در عرصه‌های مختلف نظامی به دستاوردهای شگرفی دست یابد که چشم جهانیان را خیره و هر اندیشه تجاوزگرانه را کور سازد. 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت دفاعی و نظامی، در سطح بازدارندگی قرار دارد و پیشرفت‏ های نظامی در کشور به ‏ویژه در صنایع دفاعی، به گونه ‏ای است که علاوه بر تأمین تمامی نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه ‏های گوناگون ،دستاوردهای خود در این حوزه را به سایر کشورها منتقل کند.
۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جامعه صنعت مادی و معنوی مسجد مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران