Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@10:02:40 GMT

نواقص مراسم عزاداری حسینی مورد بازنگری قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۵۷۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست هم اندیشی برگزاری عزاداری حسینی در ماه محرم بیان کرد: دستگاه‌های متولی و برگزار کنندگان عزاداری محرم تلاش کنند که ریشه و اصالت آیین‌ها و عزاداری‌های ماه محرم حفظ شود.

وی گفت: مداحان و سخنرانان در مراسم عزاداری باید دقت کنند که اقدامات فرهنگی در شان مقام عاشورا باشد و نباید اجازه دهیم که برخی رفتارها و اعمال منزلت و شان عزاداری حسینی را مخدوش سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی با بیان اینکه باید در مراسم‌ عاشورا نظم و انضباط را سرلوحه امور خود قرار دهیم، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام با تعداد یاران اندکی که داشتند در ظهر عاشورا دارای آرایش نظامی بودند و خود حرکت امام حسین علیه السلام تابع نظم و استدلال بود.

استاندار قزوین بر تامین امنیت عزاداران حسینی تاکید کرد و افزود: فرمانداران از هم اکنون باید به دنبال حفظ امنیت عزاداران حسینی باشند و اگر نقصی در برگزاری مراسم عزاداری وجود دارد، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از صدا و سیما و اصحاب رسانه انتظار می رود که مانند سال‌های گذشته تلاش کنند تا در این ایام زمینه انعکاس شور و شعور حسینی را فراهم ساخته و در کنار عزاداران حسینی تا پایان مراسم به پوشش لحظه به لحظه این مراسم اقدام نمایند.

زاهدی با تاکید بر حفظ اصالت و ریشه‌های عزاداری‌های ماه محرم گفت:این سوگواری‌ها باید در شان فرهنگ عاشورایی برگزار شود.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!

به گزارش "ورزش سه"، مسی‌ها که هفته پیش مقابل نفت آبادان اولین شکست خود با سرمربیگری محرم نویدکیا را تجربه کردند، حالا امیدوار به کسب موفقیت در بازی حساس با سپاهان هستند.

دیدار با سپاهان برای نارنجی‌پوشان لیگ برتر حساسیت ویژه ای دارد و دلیل اصلی آن هم حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس است. نویدکیا که سالها به عنوان بازیکن و کاپیتان و سرمربی در سپاهان حضور داشته، محبوبیت خاصی نزد طرفداران این تیم دارد و حالا بعد از مدتها مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

مسی‌ها بعد از بازی با نفت آبادان دیروز ریکاوری کردند و امروز به استراحت خواهند پرداخت. شاگردان نویدکیا از فردا تمرینات خود را برای دیدار با سپاهان شروع خواهند کرد.

بی‌شک نویدکیا که تیمش فوتبال خوبی را بازی می‌کند، امیدوار است مقابل سپاهان هم نمایش خوبی داشته باشد و بتواند تیم سابق خودش را شکست بدهد.

در این خصوص باشگاه مس رفسنجان هم یک پوستر جالب را برای بازی با سپاهان منتشر کرده که نویدکیا را در آسمان‌ها قرار داده و مشخصا امیدوار به کسب موفقیت در بازی آینده هستند.

دیگر خبرها

  • محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • بازنگری سهمیه سوخت عملیات مکانیزه زراعی و باغی
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود