Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@08:31:40 GMT

حساسیت مقابله با مواد مخدر باید در جامعه فراگیر شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۶۰۰

حساسیت مقابله با مواد مخدر باید در جامعه فراگیر شود

به گزارش ایرنا، « بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی مقابله با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: بهره گیری از  اقدامات عملیاتی و ابزار جدید در کنار ظرفیت حوزه فرهنگی برای جلوگیری از شیوع اعتیاددر جامعه ضروری است.

وی ادامه داد: دبیرخانه کمیته توسعه مشارکت های مردمی استان مرکزی و دستگاه های عضو باید با انجام امور کارشناسی  بحث مبارزه با مواد مخدر را به طور همه جانبه و با مشارکت همه دستگاه دولتی و مردمی پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تکمیل پازل مبارزه با مواد مخدر را کلید مقابله با اعتیاد در جامعه دانست و گفت: کمیته توسعه مشارکت های مردمی وظیفه آگاهی مردم از معضلات مواد مخدر در جامعه را برعهده دارد  و نیاز است با افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم در حوزه مبارزه با اعتیاد در کنار سایر کمیته ها زمینه کاهش استفاده از مواد مخدر در جامعه فراهم شود.

اکرمی ادامه داد: انجام فعالیت های تکراری و معمول از جمله مهمترین مشکلات در حوزه مقابله با مواد مخدر است و می طلبد که  با پرهیز از انجام فعالیت های تکراری و انجام اقدامات جدید و کار آمد زمینه کاهش مصرف این مواد در جامعه کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر سرمایه های فراوانی از نظر انسانی، مالی و سایر منابع  هزینه کرده و  پرچمدار مقابله با مواد مخدر در جهان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: گسترش اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جامعه به به خصوص نسل جوان از جمله اقدامات دشمنان در جنگ نرم علیه کشور بوده و نیاز است با افزایش آگاهی مردم از معضلات و مشکلات این مواد زمینه مقابله با جنگ نرم دشمنان در جامعه فراهم شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست از اجرای طرح توانمند سازی دانش آموزان منطقه کوی علی ابن ابیطالب (ع)در اراک خبر داد و گفت: این طرح با هدف آگاه سازی جوانان و نوجوان این منطقه از معضلات مصرف مواد مخدر و برای مقابل اعتیاد در کمیته پیشگیری تصویب و اجرایی می شود.

«احمد ملک حسینی» افزود: این طرح سال گذشته در کوی ولیعصر (عج)اراک اجرایی و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح از ظرفیت دانش آموزان برای مقابله با اعتیاد در مساجد و اماکن عمومی بهره گیری می شود.

جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سه هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و از این تعداد ۱۸ شهید و ۱۲ جانباز مربوط به استان مرکزی است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان مرکزی اعتیاد جامعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد