Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه ارومیه گفت: فقر یکی از آسیب های اجتماعی بوده و با احسان و انفاق عدالت اقتصادی برقرار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سیامک جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اجرای طرح «رسم ابرار» اظهار کرد: فقر یکی از آسیب های اجتماعی بوده و با احسان و انفاق عدالت اقتصادی برقرار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رعایت شرایط انفاق، تاکید کرد: محسنین نباید هیچ منتی بر نیازمندان از بابت انفاق و احسانی که می کنند داشته باشند و حتما در نظر داشته باشند که سائل گدا نیست در برخی اوقات تقاضای وام و قرض الحسنه دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای رسم ابرار برای اولین بار توسط سپاه با مشارکت برخی نهادها، تاکید کرد: روزی پیامبر اکرم (ص) به همراه امیر المومنین علی (ع)، حضرت زهرا (س) و حسنین (ع) روزه داشتند، مسکینی به خانه اهل بیت (ع) مراجعه می کند و این بزرگواران غذای خود را به او می دهند این اتفاق روز دوم و سوم هم رخ می دهد و اهل بیت (ع) غذای خود را به یتیم و اسیر می دهند در حالی که خود گرسنه هستند.

حجت الاسلام جعفرزاده ابراز کرد: با تفکر در آیات قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) می بینیم سبک زندگی و رفتار آن ها توجه به اطعام ایتام و نیازمندان است و دنبال زدودن غم از دل آن ها بودند، بنابراین ما مسلمانان نیز باید از سیره ائمه در زندگی خود الگوبرداری کرده و راه آنان را ادامه دهیم.

وی اذعان کرد: جامعه‌ای تحت عنوان حکومت علوی که ادعای پرچمداری از این خاندان را دارند، باید بیش از دیگران در تحقق این جایگاه مهم و سیره نیک الگو باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: مسئولان باید پیشقراولان جریان حمایت از محرومان باشند؛ حال اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند به همان میزان کوتاهی ‌اش از جایگاه و درجه ارتباطی ‌اش با مقام ولایت عظمای الهی یعنی امیرالمومنین(ع) تنزل پیدا کرده است.

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: با توجه به این مسئله که اوضاع اقتصادی در کشور مناسب نیست بخش زیادی از مردم تحت تاثیر فشار ناشی از مشکلات اقتصادی هستند و به سختی زندگی خود را سپری می کنند، بنابراین توصیه می شود اصلاحاتی در این خصوص صورت گیرد و توجه بیشتری به قشر مستضعف و نیازمند جامعه شود تا عبور از این شرایط سخت برای همگان امکان پذیر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: دولت این آمادگی را دارد که در مهرماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان گلپایگان پذیرش دانشجو داشته باشد.

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گلپایگان نیازمند هرگونه مصوبه‌ای در دولت باشد، آمادگی انجام آن را داریم ضمن اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هم اعلام آمادگی کرد. باید مکان این دانشگاه در شهرستان مشخص شود که اگر این اتفاق بیفتد دولت این آمادگی را دارد که در مهرماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان گلپایگان پذیرش دانشجو داشته باشد.

سخنگوی دولت در خصوص معلمان خرید خدمت گفت: نظام جذب معلمان باید ساماندهی و عدالت محور شود به همین دلیل به سمت آزمون گرفتن رفته‌ایم تا رقابت با عدالت باشد. برای معلمی که سر کلاس است و فرصتی برای درس خواندن ندارد امتیازی برای سوابق خدمتی‌ او پیش بینی شده است. امیدواریم در این رقابت عادلانه تمام خرید خدمتی‌ها بتوانند جذب شوند چراکه تجربه آنها کمک می‌کند که مسیر تدریس را بهتر طی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • بیداری فرهیختگان در غرب