Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:27:51 GMT

میز تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۱۶۸۰

میز تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تشکیل می شود

سید جواد حسینی روز پنجشنبه در نشست فرهنگیان شهرستان سبزوار افزود: سند تحول بنیادین در شورای معاونان استان ها بومی شده و به مناطق ۷۶۰ گانه آموزش و پرورش رسیده است.

وی اظهار داشت: میز تحقق پذیری سند تحول بنیادین با حضور همه صاحب نظران آموزش و پرورش شامل نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مرییان، دانش آموزان و بخش خصوصی دایر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۷۰  برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می شود.

وی افزود: مهم‌ ترین بعد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت است که دانش آموزان در تمام عرصه ها به رشد و شکوفایی برسند.

حسینی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فرادستی است که برای رفع عوارض و چالش ها راهبرد ارائه داده و تمرکز به این سند بطور عالمانه و دقیق رافع سه مشکل معلول نگرانه، موقتی اندیشی و عملکرد سلیقه ای است.

وی گفت: عملیاتی شدن و تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت نیاز به تقسیم کار ملی دارد که همکاری دولت، نهادهای اجرایی، آموزش و پرورش، رسانه ها و خانواده ها را می طلبد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: برای استاندارد سازی کیفیت نظام آموزش و پرورش علاوه بر نگاه بودجه ای، قوانین خاص نیز تدوین می شود.

وی اظهار داشت: سهم اعتبارات آموزش و پرورش از ۹ درصد بودجه در سال ۹۲ اکنون به بیش از ۱۳ درصد ارتقا یافته اما بیش از ۹۸ درصد این اعتبار برای هزینه های جاری و حقوق کارکنان و سهم ناچیزی برای کیفیت بخشی است.

حسینی گفت: با وجود بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش این مبلغ پوشش تحصیلی ۶۰ درصدی را تکافو می کند در حالی که پوشش تحصیلی اکنون بیش از ۹۲ درصد است.

وی افزود: تمرکز و بوروکراسی پیچیده و چند لایه یکی از آفت های نظام آموزش و پرورش است که مانع خلاقیت ونوآوری شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش از مدیریت چند لایه رنج می برد و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز به مدیریت تک لایه دارد.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد ۵۳ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۵۰۰ آموزگار و ۲۹۵ مدرسه دارد. 

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

جمعی از معلمان پیشکسوت اصفهانی با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر درباره امر تعلیم و تربیت و دغدغه‌های آموزش و پرورش نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آئین تقدیر از مقام معلم که امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، برخی مسئولان، اساتید و معلمان پیشکسوت آموزش‌وپرورش به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

معرفی معلمان فداکار در فراخوان «پای درس ایثار»

جلال سلمانی، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شناسایی معلمان شاخص گفت: در گذشته آنچه در بخش خروجی رسانه‌ای آموزش و پرورش وجود داشت، اتفاقات منفی و چالش‌ها بود در حالی که اتفاقات بسیار خوبی در سطح مدارس با تلاش معلمان صورت می‌گرفت، بنابراین برای معرفی این معلمان، طی یک فراخوان با عنوان «پای درس ایثار» از دانش آموزان و اولیا آن‌ها خواستیم که معلمان فداکار را معرفی کنند که سال گذشته طی یک هفته چند هزار رکورد در این زمینه ثبت شد.

تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد

عبدالوهاب طالقانی از مفاخر فرهنگی کشور و معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: در تعلیم و تربیت باید همچون باغبانی باشیم که ابتدا علف‌ها را از گل‌ها دور می‌کند؛ اگر به عنوان معلم تشخیص دادیم کسانی مزاحم هستند، باید آن‌ها را پاکسازی کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش صاحب دو بال است؛ در مسئله آموزش وزارتخانه اقداماتی انجام داده است، اما موضوع مهم پرورش است که آموزش و پرورش باید بگوید برای تزکیه و پرورش اسلامی دانش آموزان چه گام‌هایی برداشته است.

معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند

حسنعلی زهتاب از دیگر معلمان پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: انسان برای پرواز به دو بال علم و ایمان نیاز دارد و قرآن دومی را مقدم داشته است.

وی افزود: کار معلم نه‌تنها کار پیامبر که کار خداست، خداوند اولین معلم هستی است و این جایگاه والای معلمان در تعلیم و تربیت انسان‌ها را نشان می‌دهد.

این معلم پیشکسوت با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که معلمان، علم و ایمان را در کنار هم آموزش دهند، گفت: باید به جایگاه معلمی نگاهی ویژه داشت، همان گونه که شهیدان مطهری و بهشتی به معلمی نگاه داشتند.

تعلیم و تربیت ویژه، وضعیت کشور را تغییر می‌دهد

بهاء‌الدین صدر از دیگر معلمان پیشکسوت اظهار کرد: مسئولان ما اگر به موضوع تعلیم و تربیت به صورت ویژه بپردازند قطعاً وضعیت کشور در همه زمینه‌ها تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه معلمانی باید جذب شوند که به این شغل عشق می‌ورزند، افزود: معلمان ما باید افرادی باشند که بخواهند حتی اگر روزی بمیرند و زنده شوند نیز باز همین شغل را انتخاب کنند.

منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی

مصطفی نیلی‌پور، دیگر معلم پیشکسوت اصفهانی در این جلسه گفت: منزل، مدرسه و مسجد سه کانون تربیتی هستند که امروز با چالش مواجه شده‌اند. ضلع چهارم، بحث رسانه است که تربیت جوانان ما امروز از این کانال صورت می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جامعه ما بالقوه فرهنگی است اما بالفعل نه» و راهکار آن را نیز جهاد تبیین فرمودند؛ ایشان همچنین بر امر سرمایه گذاری روی جوانان تاکید دارند، بنابراین جهاد تبیین که یک فریضه است و سرمایه گذاری بر جوانان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معلم باید عاشق شغل خود باشد

فقیه معلم پیشکسوت در این جلسه اظهار کرد: اگر کسی عاشق معلمی نباشد، وقت خود و بچه‌های مردم را تلف کرده است؛ معلم باید عاشق شغل خود باشد و تلاش مسئولان نیز بر این امر باشد که افراد برای فرار از بیکاری به سراغ معلمی نروند.

وی افزود: اثرگذاری یک معلم بسیار مهم است. معلمان باید بدانند قضاوت واقعی درباره عملکرد آن‌ها، ۳۰ سال بعد انجام می‌شود و این موضوع بسیار مهمی در امر پرورش است.

به گزارش ایمنا، فروغ توسلی، مینا جدیدی، شیرین حیران یزدی و رشیده‌سادات بدری فر از معلمان فداکار اصفهانی هستند که در این جلسه تقدیر شدند.

کد خبر 750704

دیگر خبرها

  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است