Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:05:48 GMT

طرح ملی تبیین الگوی غذای سالم در آستارا اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۱۲۰

طرح ملی تبیین الگوی غذای سالم در آستارا اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ نظام عباسی روز پنجشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: در این طرح یک تیم دو نفره اطلاعات الگوهای غذایی را به صورت تصادفی  از ۱۲ خانوار روستایی و شهری جمع آوری کردند.

وی اظهار کرد: اطلاعات پس از بررسی نهایی، زمینه سیاستگذاری کلان تغذیه کشور خواهد بود و راهبردهای تولید، توزیع و صادرات مواد غذایی و تعیین تکلیف وضعیت سلامت تغذیه به تفکیک استان ها و شهرستان ها به دست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شناسایی گروه ها و جمعیت های در معرض ناامنی غذایی، عوامل خطر تغذیه مرتبط با بیماری های غیرواگیر، روند تغییرات الگوی مصرف مواد غذایی، پایش و اصلاح سیاست ها، مداخلات و برنامه های حوزه غذا، عرضه و مصرف آن از هدف های این طرح است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: ارزیابی وزن، قد و رفتارهای روزانه اعضای خانواده ها، رفتارهای غذایی و فعالیت های مسئول پخت غذا در خانواده از مراحل این طرح بود و مرحله نخست این طرح از دهم دی تا بهمن ۱۳۹۷ اجرا شده بود.

 وی ادامه داد: کاهش مصرف چربی، شکر و نمک در برنامه غذایی به منظور جلوگیری از بروز برخی بیماری ها از محورهای کاری شبکه بهداشت و درمان آستاراست. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا مواد غذایی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد