Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در بیانیه ای خاطر نشان کرد که تعدادی از مدارک و اسناد مربوط به دخالت رسانه های خارجی و همچنین روش های نفوذ آنها را برای دیگر رسانه ها ارسال کرده است.

این اداره می افزاید که برخی از این رسانه های خارجی نفوذی توانسته اند با مداخله جویی ها و گزارش های نادرست خود افکار عمومی در هنگ کنگ را فریب دهند و باعث تشدید شورش ها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه چین در نامه های ارسالی به رسانه های خارجی از آنها خواسته است تا اصل بی طرفی را مراعات کرده و گزارش های عادلانه و هدفمند با نظرداشت وضعیت هنگ کنگ و بر اساس واقعیات تهیه و مخابره کنند.

در حالی که اعتراضات در هنگ کنگ وارد سومین ماه متوالی می شود دولت چین اعلام کرده است که اصلی ترین وظیفه اش، پایان دادن به تنش ها و خشونت ها و هرج و مرج در این شهر است.

اگرچه چین کنترل کاملی بر رسانه های داخلی دارد اما برخی از رسانه های خارجی در روزهای اخیر گزارش های مختلفی از وضعیت هنگ کنگ منتشر کرده اند و دولت چین می گوید شواهد و مدارکی از دخالت های نابجای آنها در امور هنگ کنگ دارد.

نامه ها را اداره اطلاع رسانی وزارت خارجه چین به دستکم 30 شبکه رسانه ای و نمایندگی های خبرگزاری ها و رسانه های خارجی ارسال کرده و خواستار مسئولیت پذیری آنها شده است.

این نامه بر اساس گزارش روزنامه هنگ کنگی ساوت چاینا به امضای «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه و رییس اداره فوق رسیده و پیوستی درباره وضعیت هنگ کنگ و حمایت های چین از این منطقه دارد.

در این نامه ها آمده است که هنگ کنگ در یک تقاطع حساس قرار دارد برخی از رسانه ها اخبار این شهر را گلچین و واقعیت و غیرواقعیت را در هم آمیخته و منتشر می کنند اما وظیفه آنها در این برهه کمک به پایان خشونت هاست.

امروز اعلام شد که شمار زیادی از کارگران و کارکنان هتل های هنگ کنگ به دلیل شورش های معترضان در دو ماه گذشته و خسارات وارده به صنعت گردشگری بسیاری از هتل ها را بدون دریافت مزد به شکل داوطلبانه رها کرده اند.

همزمان بانک های بزرگی چون «اچ اس بی سی»، استاندارد و بانک آسیای شرقی در هنگ کنگ در تبلیغات گسترده رسانه ای خواستار بازگشت ثبات و آرامش به هنگ کنگ شده اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد

فرارو- کانال‌های آب زیرزمینی که قرن‌ها آب شرب ساکنان شهر یزد ایران را تامین می‌کردند، اکنون در خدمت گردشگری هستند. این کانال‌ها که در شهر یزد واقع شده و نیاز آبی مردم محلی را تامین می‌کند، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند.

به گزارش فرارو، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت: شهر یزد با قرار گرفتن در منطقه مرکزی کشور ایران و محصور در میان کویرها، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. با توجه به قرار گرفتن شهر تاریخی در میان کویر و کمبود آب در منطقه، مشکل تامین آب شرب مردم محلی همواره در دستور کار قرار دارد.

علاوه بر دشواری رساندن آب‌های زیرزمینی از مناطق اطراف به سطح، انتقال آب از محیط‌های دور بیابان به شهر بدون از بین رفتن باعث شده است تا مردم منطقه به دنبال راه حل‌های مختلف و یافتن راه حل باشند.

مردم منطقه ترجیح می‌دادند آب را از طریق تونل‌های حفر شده در زیر زمین به شهر برسانند تا اینکه آب را به سطح زمین برسانند. این کانال‌های آب زیرزمینی که در اصطلاح محلی «قنات» نامیده می‌شود، صد‌ها سال نیاز آبی مردم منطقه را تامین می‌کرد.

هنگام ورود به شهر با هواپیما، قنات‌ها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. این اشکال که در نگاه اول قابل درک نیستند، تهویه کانال‌های آبی حفر شده در زیر زمین و گاهی به عمق ۴۰ متر را تشکیل می‌دهند.

تقریباً در هر صد متر کانال آب یک هواکش وجود دارد. این هواکش‌ها هم برای تهویه تونل و هم برای تامین فشار لازم برای جریان آب مهم هستند.

از آنجایی که کانال‌ها در زیر زمین عمیق هستند و زمین سخت‌تر است، تلفات آب در زمین‌های شنی در اینجا به حداقل می‌رسد و آب سرد می‌ماند.

تونل‌هایی که از کوه‌های تقریباً ۷۰ کیلومتری شروع می‌شوند، از شهر عبور می‌کنند. از آنجایی که آب به سطح زمین نمی‌آید، قرن‌هاست که مردم منطقه با پایین آمدن به کانال‌ها از طریق تونل‌ها و پله‌های بزرگ حفاری شده، نیاز خود را تامین می‌کنند.

آب اضافی عبوری از کانال‌ها که عمق آن از کوه‌ها به سمت شهر کاهش می‌یابد، در نواحی جنوبی به سطح زمین می‌رسد و برای تامین نیاز آبی نقاط دیگر و در برخی نقاط در کشاورزی استفاده می‌شود.

این کانال‌های آبی که در دوران معاصر با توسعه سیستم پمپاژ، لوله گذاری آب و انتقال آب از رودخانه زاینده رود اصفهان به یزد کم اهمیت شده‌اند، هرچند از تعداد آن‌ها کاسته شده است.

اکثر قنات‌ها که به اندازه گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، به دلیل سیلاب‌هایی که به مرور زمان رخ داده است، با حمل خاک و پر شدن بسته شده اند.

کانال‌های آب زیرزمینی در مرکز شهر هم اکنون برای بازدید گردشگران باز نگه داشته شده اند و روزانه صد‌ها گردشگر از این کانال‌ها بازدید می‌کنند.

بازدیدکنندگان از شهر نه تنها محل برداشت مردم و محوطه انباری که آب به کانال‌های مختلف منتقل می‌شود را می‌بینند، بلکه این فرصت را دارند که در کانال طولانی با ارتفاع یک و نیم متر قدم بزنند.

ابراهیم کاظم نژند، مدیر پایگاه قنات‌های جهانی زارچ و حسن‌آباد مهریز یزد در خصوص کانال‌های آبی اظهار داشت که کانال موردنظر برای بازدید گردشگران بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه قرن هاست که مردم از آب زارچ بهره‌مند بوده اند، گفت: قنات زارچ که در آن قرار داریم ۳۰ متر زیر شهر تاریخی یزد است که این کانال ۷۲ کیلومتر طول دارد و با این ویژگی به عنوان طولانی‌ترین کانال آب زیرزمینی در جهان در یونسکو به ثبت رسیده است.

کاظم نژند با بیان اینکه زارچ از دو قسمت تشکیل شده است، گفت که زارچ ۳ سال پیش برای بازدید گردشگران ایرانی و خارجی بازگشایی شد. این کانال که قدمت آن به دوره ایلخانی می‌رسد، ۸۰۰ سال قدمت دارد و شبانه روز باز و قابل تردد است.

محمود نصیری که از استان البرز برای دیدن قنات‌های آب تاریخی به یزد آمده است، می‌گوید: برای اولین بار برای دیدن کانال‌های آب به یزد آمدم، فکر می‌کردم چگونه است، چگونه این مکان را هزار سال پیش ساخته اند. بسیار جالب بود و از دیدن آن لذت بردم. تجربه خوبی بود.

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد