Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  منابع خبری اعلام کردند «عبدالله قرداش» جانشین معرفی شده ابوبکر البغدادی، سرکرده از کار افتاده گروه تروریستی داعش از مریدان سابق صدام بوده است.

روزنامه سان چاپ انگلیس در گزارشی به قلم مارک هاج نوشت: ابوبکر البغدادی سرکرده از کار افتاده گروه تروریستی داعش هدایت این گروه را به یکی از مریدان سابق صدام واگذار کرده که به "استاد" مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اعماق متعلق به داعش پیش از این اعلام کرده بود البغدادی که پنهان شده و در حال توطئه برای بازسازی این گروه است، عبدالله قرداش را به منظور نظارت بر روند بازسازی گروه داعش منصوب کرده است.

این تغییر قدرت سبب گمانه زنی‌های زیادی در این باره شده که سرکرده این گروه تروریستی در حمله هوایی سال ۲۰۱۷ به شدت زخمی شده است.

قرداش، افسر سابق ارتش صدام است که به شدت به البغدادی ۴۸ ساله نزدیک بود به ویژه زمانی که هر دو توسط نیرو‌های آمریکایی به سبب ارتباطشان با القاعده در بصره زندانی بودند.

در زندان عراق بود که البغدادی به یک جهادی عوام فریب تبدیل شد و صد‌ها تن از زندانیان را پیرو رویکرد بیمارگونه خود از خلافت خودخوانده اش کرد.

گفته می‌شود قرداش که مشخص نیست چند سال دارد، از آن زمان به بعد در کنار البغدادی فعالیت داشته است.

این تبعه عراقی قبل از انتخاب به عنوان سرکرده گروه داعش به عنوان قانون گذار ارشد این گروه فعالیت می‌کرد. «استاد» لقب اوست و به عنوان یک سیاست گذار بی رحم در این گروه مشهور است.

قرداش همچنین یکی از افراد نزدیک به ابوعلا العفری، معاون سابق البغدادی است که در حمله یک بالگرد آمریکایی در سال ۲۰۱۶ کشته شد.

گفته می‌شود البغدادی تنها شمار کمی از افراد وفادار را در کنار خود دارد و به دیابت و فشار خون بالا مبتلاست.

همچنین گفته می‌شود او در حمله هوایی در ماه مه سال ۲۰۱۷ به شدت زخمی و از کار افتاده شده و در بیابان‌های شرق سوریه پنهان شده است.

در بیست و نهم ماه آوریل ویدئویی منتشر شد که البغدادی را برای نخستین بار طی پنج سال نشان می‌داد. کارشناسان می‌گویند او پس  از بین رفتن گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، قرداش را برای مدیریت بازسازی این گروه تروریستی انتخاب کرد.

از زمان سقوط باغوز در ماه مارس که آخرین پایگاه داعش بود، توان این گروه کاهش یافته و به سطح مقاومت در دو کشور نزول کرد.

فاضل ابورقیف، تحلیل‌گر سابق امنیتی در دولت عراق در سخنانی گفت: "البغدادی از سمت خود کنار کشیده است. قرداش اختیاراتی ویژه در امور لجستیکی و تحرکات این گروه دارد. "

او همچنین گفت: "سه دلیل احتمالی برای واگذاری اختیارات وجود دارد: برای پوشش دادن خلاء‌ها در این گروه، متحد شدن با قرداش که در میان دیگر اعضای داعش محبوب است. او همچنین ممکن است در تلاش برای آماده کردن قرداش برای هدایت داعش در آینده باشد. "

روزنامه تایمز گزارش داد قرداش با اختلافاتی در ارتباط با تصدی سرکردگی این گروه مواجه است و برخی از افراد رویکرد و راهبرد او را رد می‌کنند.

در حالی که اعضای داعش در هسته‌هایی در بیابان‌های گسترده بین عراق و سوریه پراکنده شده اند، سه جناح اصلی ظهور کرده اند و در اطراف رهبرانی تونسی، سعودی و عراقی جمع شده اند.

نیرو‌های امنیتی در سراسر منطقه هشدار داده اند شبکه‌های باقی مانده داعش برای انجام دادن حملات به اندازه کافی قدرتمند هستند و آماده پر کردن هر گونه خلائی می‌باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه های تروریستی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش

یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد که نیرو‌های اطلاعاتی این کشور بعد از یک عملیات ویژه عناصر گروهک زیرزمینی داعش را در منطقه حاوی الدنانیش در اطراف کرکوک شناسایی کردند.

وی در ادامه افزود: بعد از عملیات اطلاعاتی و شناسایی نوبت به عملیات ضربتی علیه این عناصر تروریست رسید به طوری که نیرو‌های عراقی مخفیگاه آنها را در اطراف کرکوک هدف قرار دادند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: در جریان عملیات ضربتی مذکور سه حمله مستقیم علیه مخفیگاه این عناصر تروریست در میان بلندی‌های اطراف کرکوک صورت گرفت.

وی گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در این عملیات معاون امیر نظامی ولایت کرکوک در تشکیلات تروریستی داعش به نام ابواسماعیل به هلاکت رسیده است.

چند هفته قبل نیز نیرو‌های امنیتی عراق موفق شدند در جریان یک عملیات منحصر به فرد بر پایه اطلاعات دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی این کشور مخفیگاه عناصر داعش را در استان کرکوک هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های عراقی با جنگنده‌های اف ۱۶ خود مخفیگاه عناصر داعش را در منطقه الشای واقع در کرکوک هدف قرار دادند.

تعدادی از عناصر تروریست که در این مخفیگاه حضور داشتند به هلاکت رسیدند و محل مذکور به صورت کامل نابود شد. تجهیزات جنگی و سلاح‌های عناصر داعش در این مخفیگاه نیز منهدم شد.

منبع: مهر

tags # داعش سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!