Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطرناکترین اتفاق در یک جامعه شک و تردید به اصول بدیهی یک جامعه است، علی الخصوص در امور مرتبط با جان انسان‌ها.

در روز‌های گذشته دکتر مجتبی لهراسبی (رئیس اداره آمبولانس خصوصی کشور) در گفتگو با ایسنا، درباره تردد سلبریتی‌ها، معلمین خصوصی و ... با آمبولانس‌های خصوصی در پایتخت، گفت: «این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این خبر در ظاهر ساده در بطن آن اتفاقی تکان دهنده را در پی دارد.

هر شخص سالمی که در پشت فرمان نشسته و در حال رانندگی است با شنیدن صدای آژیر آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی، اولین فکری که می‌کند این است که من سد راه نباشم و سریع به تکاپو می‌افتد تا راه را برای عبور سریعتر این ماشین‌ها باز کند، به دلیل اینکه همه می‌دانیم که بحث نجات جان انسان‌ها در میان است.

حال اگر این اتفاق استفاده سلبریتی‌ها و معلمین خصوصی و ... از آمبولانس‌ها واقعی باشد شاید دیگر اولین فکر بحث نجات انسان‌ها نباشد و به این فکر کند که آیا مریضی در این آمبولانس است یا مثلا یک سلبریتی است که می‌خواهد هر چه زودتر و راحت‌تر به مراسمی یا ... برسد؟ آن موقع آیا مانند همان سابق سریع به فکر راه باز کردن خواهد بود؟

به آمبولانس سلبریتی‌ها راه بدیم؟

اتفاق بد این است که در جامعه این تفکر تسری یابد که پولدار‌ها حتی در ترافیک تهران هم راهی برای فرار پیدا کرده‌اند و به راحتی جابجا می‌شوند و بدتر اینکه با پول همه اتفاقی قابل حل است و هر کس که پولدار باشد می‌تواند هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد.

زمانی که چند سال قبل خبر یک اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی رسانه‌ای شد و جامعه در شوک و بهت آن به سر می‌برد، یک جامعه شناس اعلام کرد ۳۰۰۰ میلیارد تومان از کشور خارج شده در مقابل روحیه نا امیدی و بی اعتمادی که این اتفاق در جامعه به راه انداخته است، هیچ است.

انعکاس این خبر در فضای مجازی هم با بحث و نقد فراوان همراه شد تا جایی که در توئیتر نظرسنجی‌هایی انجام گرفت مبنی بر این که با توجه به این قضیه آیا هنوز برای آمبولانس‌ها راه را باز خواهید کرد یا خیر؟

خودم بالشخصه تصمیم دارم هیچ‌گاه به چنین اتفاقی فکر نکنم و مانند سابق همواره فکر کنم همه آمبولانس‌ها در حال انتقال بیماری به بیمارستان هستند و باید برایش راه را باز کرد. جای خوشحالی دارد که در آن نظر سنجی هم از میان ۱۸۶۹ رای اکثریت (۶۶ درصد) بر این اعتقاد هستند.

حتی اگر صد‌ها بار به این آمبولانس حامل پولدار‌ها راه بدهیم و آن‌ها به ریش ما بخندد بهتر از آن است که خدای نکرده یک بار باعث شویم جان یک انسان به خطر بیافتد.

نجات جان انسان‌ها اولین و مهمترین وظیفه یک آمبولانس است و این وظیفه چنان مهم، حساس و خطیر است که نباید ساحت آن را با هیچ گونه شک و شبهه‌ای آلوده کرد.

پی‌نوشت: قابل ذکر است که این قضیه بیشتر متوجه معدود آمبولانس‌های فعال در بخش خصوصی است و در مورد آمبولانس‌های رسمی اورژانس (۱۱۵) چنین شک و شبهه‌ای مطرح نشده و نیست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمبولانس سلبریتی بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در آتش‌سوزی انبارها منطقه شهرری مستقراند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعداد مصدومان حادثه انبارهای منطقه شهرری اظهار کرد: عملیات آتش‌نشانی انجام شده، تاکنون مصدوم نداشته و عملیات آتش‌نشانان در مراحل پایانی است.

وی افزود: بیمارستان ضیاییان و شهدای یافت آباد برای پذیرش و بیمارستان هفت تیر برای تخلیه بیمارستان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند

کد خبر 747989

دیگر خبرها

  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است