Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: آمار ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل با وجود سیل و افزایش جمعیت کنه ها، کمتر شده است. تاریخ انتشار: 20:22 - 31 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۳۲۰۲

کریم امیری در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص وضعیت شیوع بیماری کریمه کنگو بعد از عید قربان اظهار کرد: پیش از عید قربان نحوه و مکان مناسب ذبح دام توسط وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی اطلاع رسانی شد تا بیماری تب کریمه کنگو در کشور بیش از این شیوع پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: طی یک هفته گذشته ۵ نفر به تعداد مبتلایان بیماری تب کریمه کنگو اضافه شده اند همچنین در این مدت یک نفر در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دسته داده است.
معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: دلیل فوت این فرد در استان سیستان، ذبح دام در عید قربان نیست و توسط کنه گزیده شده بود همچنین دلیل مبتلایان جدید نیز همین موضوع بوده است.
امیری بیان کرد: هم اکنون در مجموع ۸۵ نفر به این بیماری مبتلا هستند و ۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند که از این تعداد، ۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان و مابقی ساکن استان‌های اردبیل و گیلان بوده اند.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند که ۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند، گفتنی است آمار ابتلا به تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل با وجود سیل و افزایش جمعیت کنه ها، کمتر شده است.
معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تب کریمه هنوز به تهران سرایت نکرده و کنه‌ها در شهر‌های محدودی فعالیت دارند همچنین احتمال سرایت این بیماری به پایتخت بسیار کم است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیماری تب کریمه کنگو سرایت عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا