Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ویژه علمی و فناوری در استانداری اصفهان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و بیش از هفت هزار نیروی کار در آن مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: مهمترین چالش عدم شگل‌گیری کریدور علم و فناوری ساختار است که طبق آیین نامه ای هم دولت نباید و نمی‌خواهد متصدی امر شود و هم اینکه دولت می‌خواهد آن را به بخش خصوصی واگذار کند و از طرفی نیز نمی خواهد این موضوع به بحث تجاری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان اضافه کرد: جمع این‌ها نیازمند یک ساختار اساسی، منطقی و قانونی است که هم دولت درگیر نشود و ساختار بزرگ آن بزرگ‌تر نشود و همچنین اعمال حاکمیت این بخش را نمی‌توان به‌صورت صددرصد به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی تصریح کرد: قرار است شورای عالی که به این منظور در وزارت علوم تشکیل شد بر روی این موضوع کار کرده و چند استان مهم کشور در زمینه ایجاد کریدورهای علم و فناوری از جمله اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و... پیشنهادات خود را به این شورا ارائه خواهند داد.
رضایی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان می‌تواند برای شکل‌دهی منطقه ویژه علم و فناوری را به بهترین شکل هماهنگی لازم را داشته باشد اظهار داشت: دلیل این امر نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در شهرک علمی و تحقیقاتی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: من فکر نمی کنم ظرفیتی در هیچ کجای استان و کشور در قالب کریدورهای علم و فناوری داشته باشیم و به همین منظور مقرر شد کمیته ای متشکل از رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی و چند کارشناس مربوطه با مسوولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استان تشکیل و مشکلات احصاء و به تهران منعکس شود.

شهرک‌های علمی- تحقیقاتی باید با تمام توان تقویت شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این جلسه گفت: نقاط قوت شهرک‌های فناوری و علمی- تحقیقاتی را باید با تمام توان تقویت کرد.
سید حسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه انتخاب مدل مناسب توسعه مناطق ویژه نوآوری یکی از چالش‌های مناطق علم و فناوری است افزود: ایجاد پارک علم و فناوری و راه اندازی آن خود نیازمند نوعی فناوری با نام فناوری نرم است.
وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان باید شناسایی و به یکدیگر و نیز به شهرک‌ علمی- تحقیقاتی متصل و مرتبط شوند که در این صورت کریدورهای علم و فناوری خوبی خواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: ما در اصفهان و در امر جریان توسعه صنعتی خوب پیش رفته‌ایم اما به شدت به جریان‌های توسعه سیستمی و یادگیری نیازمندیم.

قاضی عسگر نساجی و پوشاک را اولویت استان دانست و گفت: اصفهان باید در حوزه علم و فناوری در موضوعات حمل و نقل ریلی، گردشگری، کشت گلخانه ای، ساخت تجهیزات پزشکی، بایوتکنولوژی و شهر هوشمند نیز در اولویت‌های نخست بپردازد. 
در این جلسه حاضران به اتفاق معتقد بودند که آموزش، نوآوری، بازاریابی، تجارت و فروش در عرصه شرکت های دانش بنیان و شهرک علمی و تحقیقاتی نیازمند سیاست‌گذاری است و نیز اقدامات اجرایی طرح‌ها باید از راه شهرک‌های علمی- تحقیقاتی صورت گیرد.
آن‌ها همچنین رشد شهرک‌های علمی و تحقیقاتی را عامل رشد دانشگاه‌های استان و اصفهان را دارای نقاط کانونی خوبی در چهارگوشه شهر اصفهان دانستند.
به اعتقاد این مدیران، شهر اصفهان به منظور تربیت نیروی انسانی موردنیاز، برنامه آموزشی جامعی می‌خواهد.
۷۱۳۵/ ۶۰۲۶/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اصفهان بخش خصوصی حمل و نقل علم و فناوری فناوری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح عمران شهری، گفت: این کمربندی از آپارتمان‌های ۴۸۰ واحدی فجر تا شهرک‌فجر به طول ۷۰۰ متر، از آن محل به میدان دانشگاه پیام‌نور به طول هزار متر و از شهرک‌فجر نیز به شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام در راستای آسیب‌شناسی شهری و ارزیابی توسعه فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث کمربندی در مناطق مختلف شهری با هدف ایجاد مسیر تردد راحت به شهرک‌ها و مناطق انبوه‌سازی در حال انجام است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری در توسعه عمران شهری گفت: این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهری موجب رفاه و راحتی بیشتر شهروندان در تردد‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید در مرحله اولیه این طرح‌ها نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود برای جلوگیری از حفاری دوباره و هزینه مجدد اقدامات لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بوده که ترافیک‌شهری در آن همواره اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود