Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن ها مردی را آورده‌اند که نه تنها یک تاکتیسین بزرگ محسوب می شود، بلکه تیم هایش همیشه جذاب و زیبا بازی می کنند. سمپدوریای او، کاملا جذابیت را معنا می کرد. با این حال، هواداران میلان به دو دسته تقسیم شده‌اند. آن ها به این واقعیت اشاره می کنند که اینتر با آنتونیو کونته، ناپولی با آنچلوتی و یوونتوسِ قهرمان با مائوریتزیو ساری و خریدهای جذابش، بیش از پیش قوی‌تر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری- دیدن اینکه قهرمان هفت دوره لیگ قهرمانان اروپا، در شش فصل گذشته سری آ کاملا در خواب عمیق فرو رفته، یک تراژدی حزن انگیز برای سری آ به حساب می آید. بسیاری از رسانه های ایتالیایی، این دوره میلان را، دوره «معمولی بودن» خطاب کرده‌اند اما بسیاری اعتقاد دارند این دوران دیگر تمام شده است. یکی از افرادی که شدیدا به مارکو جامپائولو و فلسفه فوتبالیِ وی باور دارد، آریگو ساکی است. او باور دارد جامپائولو فردی است که میلان را به مسیر سعادت بازخواهد گرداند.

یک شکست 1-0 مقابل بنفیکا و تساوی مقابل چزنا از سری سی در بازی های پیش فصل، بسیاری از هواداران میلان را نگران کرده است. البته نمی شود بر عملکرد و بازی خوب میلان مقابل منچستریونایتد چشم پوشید. دیداری که دو شیاطین فوتبال اروپا به مصاف هم رفتند و مردان بریتانیایی در پنالتی ها پیروز میدان شدند. در آن دیدار یک نکته مهم مشاهده کردیم؛ میلان مانند یوونتوس و ناپولی، قدرت خطرناکی در خط حمله پیدا کرده است.

اگر بخواهیم واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم، میلان مدعی فتح اسکودتو در این فصل نیست. آن ها احتمالا ناپولی و یوونتوس را به چالش نخواهند کشید اما با کناره گیری از لیگ اروپا به منظور رعایت فیرپلی مالی، اکنون مارکو جامپائولو فرصت زیادی دارد تا تمام حواسش را به سری آ و جام حذفی دهد. امید واقعی روسونری، دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. میلان با وجود نیم نگاهی به حضور در جمع چهار تیم برتر سری آ، پروژه قابل قبول و قابل توجهی دارد.

داشتن هسته‌ای از بازیکنان جوان ایتالیایی و اتکا به آن ها، در کنار حضور سرمربی‌ای با تفکرات هجومی و  بهره بردن از یکی از خطرناک ترین مهاجمان جهان، میلان را این بار به موفقیت هدایت خواهد کرد. از زمانی که جنارو گتوزو در سال 2017 هدایت میلان را برعهده گرفت، این باشگاه از آن چهره «معمولی بودن» کمی فاصله گرفته و به سمتی رفت که بتواند دوباره به رتبه های بالای جدول فکر کند. مردان گتوزو در لیگ پنجم شدند و به هدف خود یعنی حضور در جمع چهار تیم برتر نرسیدند. این ناکامی علل بسیاری داشت که قرار نیست به آن بپردازیم اما باشگاه اهل لومباردی، این بار متوجه شده به چه کسی نیاز دارد.

آن ها مردی را آورده‌اند که نه تنها یک تاکتیسین بزرگ محسوب می شود، بلکه تیم هایش همیشه جذاب و زیبا بازی می کنند. سمپدوریای او، کاملا جذابیت را معنا می کرد. با این حال، هواداران میلان به دو دسته تقسیم شده‌اند. آن ها به این واقعیت اشاره می کنند که اینتر با آنتونیو کونته، ناپولی با آنچلوتی و یوونتوسِ قهرمان با مائوریتزیو ساری و خریدهای جذابش، بیش از پیش قوی‌تر شده‌اند. در واقع همیشه میلان مربیان بزرگی داشته است-البته اگر سالیان اخیر را که برلوسکونی به بازیکنان سابق اعتماد می کرد، فراموش کنیم! مارکو جامپائولو شاید پرافتخارترین مربی نباشد اما آگاهی تاکتیکی او و سبک جذابی از فوتبال که به اجرا می گذارد، به این باشگاه پرافتخار، یک هویت خواهد داد.

سیستم 2-1-3-4 جامپائولو 52 ساله، نسبت به 3-3-4 جنارو گتوزو، در میلان کاربرد بیشتری خواهد داشت. سیستم مارکو جامپائولو بر اساس زیبایی شناختی است؛ سیستمی که بر پایه پاس های تک ضرب و بازیسازی از عقب زمین استوار است. در برخی از بازی های پیش فصل دیدیم که روسونری به شدت از جلوی زمین پرس می کند و این سبک، کاملا به نفع بازیکنانی چون کریستوف پیونتک، لوکاس پاکتا و تئو هرناندز خواهد بود. این مدلِ بازی، حتی برای سوسو هم مفید واقع خواهد شد. این مربی ایتالیا قبلا با احیا کردن ماسیمو ماکارونه و فابیو کوالیارلا، آقای گل فصل قبل سری آ، نشان داده مهارت خاصی در این زمینه دارد. 

طبق اخباری که از میلانلو به بیرون درز کرده، جامپائولو به شدت به سوسو علاقه‌مند است. این ستاره اسپانیایی در پست شماره 10، می تواند به بازیکنی که آل پاچینو فوتبال ایتالیا می خواهد، تبدیل شود. با این حال سوسو نیاز دارد ثبات را در کارش بیشتر کند و اگر موفق به انجام چنین کاری شود، میلان سلاح بزرگی در مقابل رقبا خواهد داشت. میلان تا به اینجای کار، در نقل و انتقالات شاید بازیکنان بزرگی جذب نکرده اما برخی خریدهای بی سر و صدای آن ها، واقعا تحسین برانگیز بودند. اضافه شدن اسماعیل بن ناصر، تئو هرناندز، رافائل لیائو، راده کرونیچ و لئو دوئارته که همگی جوانانی خوش آتیه هستند و قرار است در سبک هجومی جامپائولو بازی کنند، بسیار هیجان انگیز است. آن ها می توانند در یک سیستم کاملا سالم و هجومی، به ستاره تبدیل شوند و پیونتک را در راه گلزنی، یاری کنند.

مثل مائوریتزیو ساری در یوونتوس، فلسفه جامپائولو در میلان کمی زمان خواهد برد تا به بیشینه تاثیرش برسد. تفاوت دو تیم، عدم حضور روسونری در تورنمنت اروپایی است که می تواند باعث هماهنگی بیشتر بازیکنان در طول هفته شود. بدون هیچ شکی می توان باور داشت جامپائولو از این روزها به بهترین نحو استفاده خواهد کرد. میلان تاکنون بر اساس نتایجش در پیش فصل به شدت مورد قضاوت قرار گرفته است. آن ها قرار است در هفته ابتدایی برابر اودینزه به میدان بروند و شاید مارکو، تمام بازیکنان جدیدش را در اختیار نداشته باشد اما هواداران می توانند اطمینان داشته باشند یک مربی معتبر و با دانش در اختیار دارند که مانند اسطوره های سابق، قرار نیست امید واهی به آن ها دهد. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه کاپلو به ستاره میلان: از بلینگام درس بگیر!

به گزارش "ورزش سه"، فابیو کاپلو، سرمربی سابق میلان، نسبت به عملکرد رافائل لیائو در این باشگاه تردید دارد و او را با جود بلینگام در رئال مادرید مقایسه می‌کند.

میلان برای دومین فصل متوالی هیچ جامی به دست نمی‌آورد. روسونری در دربی دوشنبه شب مقابل اینتر با نتیجه 2-1 شکست خورد و برای ششمین بار متوالی در دربی میلان با شکست سن سیرو را ترک کرد.

کاپلو به گاتزتا دلو اسپورت گفت: "در قسمت دوم فصل، میلان از کمک برخی از بازیکنان کلیدی برخوردار نبود: مایک ماینیان، تئو هرناندز، فیکایو توموری و رافائل لیائو. اگر آن‌ها ستون‌های آینده میلان باشند، فکر کردن به آینده سخت خواهد بود. اولین کاری که مدیران باید انجام دهند این است که بفهمند آیا این بازیکنان همچنان می‌خواهند بمانند یا می‌خواهند بروند. میلان به سه خرید نیاز دارد، یک مدافع میانی، یک هافبک میانی و مشخصاً یک مهاجم نوک."

لیائو پس از باخت میلان به اینتر و حذف از لیگ اروپا مقابل رم مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار گرفته است.

کاپلو با بررسی عملکرد لیائو گفت: "لیائو پتانسیل فوق العاده‌ای دارد، اما هرگز نمی‌دانید که او چه نوع بازی‌ای انجام خواهد داد. به همین دلیل است که من در مورد او شک دارم. برای من باورنکردنی است که بازیکنی با این کلاس فاقد عزم و اراده‌ای باشد که من از بازیکنی مثل او انتظار دارم. به جود بلینگام در رئال مادرید نگاه کنید. تاثیر او تکان دهنده بود. با این حال، اگر لیائو و تئو هرناندز متوقف شوند، میلان 60 درصد از تیمش را از دست می‌دهد."

کاپلو همچنین درباره وضعیت استفانو پیولی در میلان گفت: "در هر صورت، هواداران باید قدردان پیولی باشند. او شایسته کسب یک اسکودتوی غیرمنتظره بود و میلان را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند."

دیگر خبرها

  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • هافبک هلندی پیشین میلان گزینه جانشینی استفانو پیولی روی نیمکت روسونری
  • توصیه کاپلو به ستاره میلان: از بلینگام درس بگیر!
  • چالهان اوغلو: انتقامم را از هواداران میلان گرفتم
  • اتفاق تلخ در میلان: آتش زدن پیراهن زلاتان (عکس)
  • میلان و از سرگیری مذاکرات برای جذب سرو گیراسی
  • اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • کنایه هاکان چالهان اوعلو به هواداران میلان بعد از فتح اسکودتو / عکس
  • پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد