Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:18:20 GMT

ماکرون: دیگر منتظر «معامله قرن» ترامپ نیستم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۵۳۲۳

رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی گفته که او به طرح موسوم به «معامله قرن» برای ایجاد سازش میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی امید نبسته است.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهرشنبه گفته که به طرح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد سازش میان اسرائیل و طرف‌های فلسطینی که به «معامله قرن» مشهور شده دل نبسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماکرون در مصاحبه با شبکه صهیونیستی «کان» تصریح کرد نمی‌توان به طرف‌هایی که نمی‌خواهند مذاکره کنند، توافق تحمیل کرد. او گفت: «من دیگر منتظر توافق قرن رئیس‌جمهور ترامپ نیستم، اما کماکان به کار بر روی پیشنهاد‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود ادامه می‌دهم.»

دونالد ترامپ چند روز پیش گفت که احتمال دارد برای رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن تا پایان انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر صبر خواهد کرد، اما احتمالاً از بخش‌هایی از آن قبل از انتخابات رونمایی خواهد کرد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف. و ب. و بخش‌هایی از منطقه ج. کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

مقامات فلسطینی به شدت با این طرح مخالف هستند و تأکید کرده‌اند که اجازه اجرایی شدن آن را نخواهند داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک فلسطین ترامپ ماکرون اردوگاه شهید باهنر محمد عزیزی فریدون احمدی ناصر احمدی سامانه باور ۳۷۳ علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا لیگ نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که از روز پنجشنبه روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، «گوستاوو پترو» روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: از روز پنجشنبه (امروز) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم در غزه به طور کامل قطع خواهد شد.

وی در میان تشویق جمعیتی که به مناسبت روز جهانی کارگر و در حمایت از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی دولت وی در کلمبیا، در پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمده و در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا تجمع کرده بودند، تاکید کرد: اینجا در مقابل شما، رئیس جمهور دولت تغییر اعلام می‌کند که فردا روابط دیپلماتیک خود را با (رژیم) اسرائیل به طور کامل قطع می‌کنیم زیرا این رژیم و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن در غزه مرتکب نسل‌کشی شده‌اند.

رئیس جمهور کلمبیا پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرده و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا جنبش حماس نیز بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی استقبال کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: از موضع گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر ادامه جنگ ارتش اشغالگر نازی علیه مردم فلسطین در نوار غزه استقبال می‌کنیم و آن را یک پیروزی برای فداکاری‌های مردم ما و آرمان عادلانه آنها می‌دانیم.

حماس افزوده است: ما از کشورهای آمریکای جنوبی و همه کشورها می‌خواهیم که روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم فاشیست سرکش که به جنایات خود علیه مردم ما ادامه می‌دهد و تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، به طور کامل قطع کنند.

کد خبر 750000

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد