Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، در پیام رئیس ستادکل نیروهای مسلح عنوان شده است: در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی و در پیشینه علمی این بوم کهنسال و سرافراز، همواره طبیبان از پرچمداران نام‌آور نوآوری و پیشرفت دانش محسوب شده و علاوه بر آن با امتزاج طب حکمت و اخلاق، ستارگان پرفروغ خدمتگذاری بی‌منت و عالمانه در رفع آلام ابناء بشر و جامعه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتخاب آگاهانه و مشی اخلاقی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه آرامش، تاب‌آوری و زیست متعالی مردمان این سرزمین در امتداد همه عصرها بوده است.

سرلشکر باقری در این پیام، ایام پرفضیلت عید سعید غدیرخم، موهبت بی‌نظیر توحیدی در معرفی امیرعدالت و عرفان حضرت امام علی (ع) به راهبری و هدایت مسلمانان، هنگامه اکمال دین و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تبریک گفت و از خدمات بی‌شائبه و تلاش‌های ارزنده پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان خدوم نیروهای مسلح به خانواده‌های معزز آنان و به ویژه نقش‌آفرینی جهادی خانواده بهداشت و درمان نظامی در عرصه خدمات مردم یاری و کمک به حادثه دیدگان سیل، در فروردین ماه امسال صمیمانه قدردانی کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این پیام توجه مدیران و کارکنان خدوم و ارجمند عرصه بهداشت و درمان نیروهای مسلح را به نکاتی جلب کرد؛ از جمله اینکه، حضور مخلصانه تیم‌های اضطراری پزشکی در سال‌های حماسه دفاع مقدس و خدمات گسترده آن و بیمارستان‌های صحرایی و پست‌های اورژانس، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است این پیشینه نورانی به غایت ارزشمند و الهام‌بخش است. شایسته است سپیدپوشان متعهد عرصه سلامت، این افتخار بزرگ را پاس بدارند و اداره بهداشت، امداد و درمان ستادکل و سازمان‌های نیروهای مسلح، بازخوانی این نقش و خدمات ارزنده و همچنین معرفی و انتقال مواریث و تجارب گرانسنگ علمی و تخصصی را به نسل جوان پزشکان و پرستاران نیروهای مسلح مورد اهتمام قرار دهند.

سرلشکر باقری در این پیام به نکات دیگری اشاره کرد و یادآور شد: انتظار است ارتقاء ظرفیت‌های علمی و تخصصی و آمادگی مراکز درمانی در پاسخگویی به نیازهای ماموریتی و عملیاتی نیروهای مسلح مورد اهتمام مستمر مسئولین حوزه سیاستگذاری، راهبری، مدیران و کارکنان پرتلاش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح قرار داشته باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: معرفی الگوی برتر مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطابق با آخرین استانداردهای علمی و تخصصی، رسالت جدی نظام سلامت نیروهای مسلح محسوب می‌شود. برخورد مشفقانه و طبیبانه با بیماران، تکریم و تامین رضایتمندی آنها و رعایت انطباق فعالیت‌های پزشکی و پیراپزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و التزام به بایسته‌های اقتصاد مقاومتی در اداره مراکز درمانی از پیامدهای این رویکرد جهادی خواهد بود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران اسلامی پزشک جامعه سلامت نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ برنامه «راهیان پیشرفت»، توسط خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، برگزار می‎شود.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام اول این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان 1402 و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مانند مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با  توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی