Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ یکی از ترکیباتی که از این موارد بسیار کشنده تر و سمی تر است اما هنوز با قوی ترین سم ها فاصله زیادی دارد سم تترودوتاکسین (tetrodotoxin) است، سم موجود در بدن ماهی بادکنکی که هر ساله نزدیک به ۵۰ نفر را در ژاپن مسموم و به کام مرگ می فرستد. این ماهی مرگبار یک دسر محبوب در ژاپن بوده اما در صورتی که به خوبی پخته و آماده نشود می تواند مرگ آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سم محبوب ترین گزینه رُزا کیلب، شخصیت منفی و قاتل در فیلم «از روسیه با عشق» (From Russia With Love) از مجموعه فیلم های جیمز باند بود. این ترکیب سمی در اختاپوس حلقه آبی نیز وجود داشته و اخیراً نیز در بدن قورباغه های کوچکی در برزیل کشف شده است. میزان سمی بودن یک ترکیب عموماً بر اساس معیاری به نام LD50 (مقداری که برای کشتن ۵۰ درصد از جامعه تحت بررسی لازم است) تحلیل و اندازه گیری شده و معمولاً بر اساس کیلوگرم در وزن انسان ارائه می شود. در این رده بندی، برای مثال، سیانید سدیم به ازای ۶ میلی گرم برای هر کیلوگرم از وزن بدن مرگبار خواهد بود. این عدد برای تترودوتاکسین حدود ۳۳۰ میکروگرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در صورت خورده شدن و کمتر از ۱۰ میکروگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در صورت تزریق شدن است.

اندازه گیری میزان مرگبار بودن یک ترکیب ساده نیست. حالت شیمیایی یک ماده و نحوه ورود به بدن و هضم آن نیز در مرگبار بودن یک ترکیب سمی بسیار مهم است. برای مثال اگر فلز مایع جیوه را بخوریم (برخلاف استنشاق بخار ناشی از آن) به احتمال فراوان بدون ایجاد مشکلی جدی از بدن دفع خواهد شد. با این وجود، وقتی در سال ۱۹۹۶ یک یا دو قطره از ترکیب دی متیل جیوه روی دستکش پلاستیکی یک استاد دانشگاه آمریکایی چکید و از دستکش عبور کرده و از طریق پوست وارد بدن او شد، چند ماه بعد او را به کما برد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با قوی ترین و مرگبارترین سم هایی که انسان را به کام مرگ می فرستند آشنا کنیم. این ترکیبات بسیار مرگبار بوده و میزان سمی بودن آن ها دستکم صدها برابر سیانور، آرسنیک و دیگر ترکیباتی است که ممکن است از دیدگاه اغلب افراد ترسناک باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاد دانشگاه برزیل جیمز باند عشق وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج

از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

به گزارش فارس، بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

او از ناحیه صورت (لب، بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ببینید | اولین تصاویر از انفجار مرگبار کامیون در کامبوج
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • (ویدئو) نبرد مرگبار یک مار با حیوانی به نام مونگوس!