Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف در سفر به فرانسه با رییس جمهوری و وزیر خارجه این کشور دیدار ‌و گفت و گو می کند.

ظریف یکشنبه این هفت در راس هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرد وی دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم سوئد سخنرانی کرد. وی همچنین روز گذشته با نخست وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس آن کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوئد، امروز با «آندریاس نورلن» رئیس پارلمان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلف همکاری های دوجانبه به ویژه همکاری‌ها و سفرهای پارلمانی بین ایران و سوئد و همچنین برجام و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف پیش از این دیدار نیز در موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (سیپری/ SIPRI) به ایراد سخنرانی درخصوص مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی دیروز نیز با «مارگوت والستروم» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درخصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، ضرورت تسریع در اجرای ساز وکار اینستکس، امنیت منطقه خلیج فارس، یمن و افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت وگو با «کارل بیلت» نخست وزیر پیشین سوئد و از شخصیت های تأثیرگذار در اروپا و همچنین دیدار با «آن لینده» وزیر تجارت سوئد و مسؤول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه های ظریف در جریان سفر به استکهلم بود

ظریف در سفر به نروژ امروز با توربیورن روایساکسن، وزیر تجارت، صنعت و شیلات و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در اسلو نروژ وزیر امور خارجه با اشاره به سفرش به پاریس برای دیدار با رئیس جمهوری فرانسه، گفت: به دستور رییس جمهوری و برای بررسی پیشنهاد مکرون و رسیدن به زمینه های مشترک به پاریس می روم.

«محمدجواد ظریف» در نشست خبری مشترک با «اینه اریکسون سوریده» وزیر خارجه نروژ درباره سفرش به فرانسه تاکید کرد: ما تا حدودی زمینه مشترک داریم و باید این زمینه‌ها بیشتر شوند.

وی افزود: در دوران چالش برانگیزی هستیم، باید بدانیم دنیای جدید با یکجانبه‌گری قابل اداره نیست و باید به حقوق بین‌الملل و احترام به مردم بازگردیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما آزادی دریانوردی را در دیدارمان مورد توجه قرار دادیم، این جزو اساسی سیاست‌های ماست، همه طرف‌ها باید به آن متعهد باشند. نمی‌شود در تنگه هرمز امنیت دریانوردی باشد ولی در جبل الطارق نباشد.

ظریف خاطرنشان کرد: ‌یک راهزنی دریایی در مورد کشتی ما اتفاق افتاد و این کشتی هیچ قانونی را نقض نکرد.

وی با بیان اینکه ما مهمترین محور امنیت دریانوردی منطقه هستیم، تصریح کرد: افزایش نیروهای نظامی در منطقه کمکی به امنیت در منطقه نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در این جلسه در مورد برجام صحبت کردیم و مسئولیت اروپا را یادآور شدیم، گفت: همه طرف‌ها باید براساس برجام به تعهداتشان پایبند باشند. بحث خوبی نیز در مورد حقوق بشر داشتیم در مورد اسلام هراسی و حمایت از حقوق مسلمانان نیز ابراز نگرانی کردیم.

ظریف یادآور شد: همچنین در موضوع افغانستان بحث کردیم. نروژ نقش سازنده در موضوع افغانستان ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: احترام به قانون چندجانبه‌گرایی مهمترین دغدغه ما است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نروژ به ائتلاف دریایی با آمریکا می‌پیوندد یا خیر گفت: آمریکا عامل ناامنی در خلیج‌فارس است، همین‌گونه این منطقه شلوغ است نباید اجازه دهیم تصادف در آن بالاتر رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف پاریس فرانسه برجام مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در ادامه لفاظی‌های خود علیه حماس ضمن حمایت از اسرائیل، این جنبش را به دلیل ادامه درگیری‌ها در غزه محکوم کرد، زیرا این گروه نمی‌خواهد توافقی را بپذیرد.

این اظهارات در جریان دیدار بلینکن و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، بیان شد. نماینده آمریکا خواستار هر تلاشی برای متقاعد کردن حماس به پذیرش پیشنهاد آتش‌بس فوری شد.

وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد تلاش‌های جاری برای تضمین صلح پایدار در منطقه، از جمله از طریق راه‌یابی به یک کشور فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل، گفتگو کردند. بلینکن بر اهمیت اجتناب از تشدید درگیری در خاورمیانه تأکید کرد. 

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اسرائیل انتظار دارد حماس به پیشنهاد اخیر توافق ظرف ۴۸ ساعت آینده پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مفاد این پیشنهاد امروز از طریق هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اطلاعات، در غزه به حماس منتقل می‌شود. اسرائیل امیدوار است که حماس ۳۳ اسیر از جمله زنان، کودکان، مردان بالای ۵۰ سال و افراد بیمار را آزاد کند.

این کانال در ادامه اشاره کرد که به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد