Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@03:47:14 GMT

توفان در خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۵۹۵۱

توفان در خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان خسارت زد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالحسن میرجلیلی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای عشایری استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین حجم خسارت مربوط به محصولات سردرختی از جمله عناب، انار، انگور و مرکبات بوده است.

وی گفت: همچنین بروز بادهای شدید در این مدت سبب خسارت به شبکه انتقال و توزیع برق برخی مناطق استان شد که با تلاش نیروهای عملیاتی کمتر از ۲۴ ساعت مشکل برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: میزان خسارت توفان به بخش‌های مختلف در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش خسارت‌ در بخش‌های زیرساختی، توجه به هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها است و ۹۰ درصد خسارت‌ها مربوط به محصولات باغی گزارش شده که جلوگیری از آن اجتناب ناپذیر است.

میرجلیلی دلیل اصلی توفان و گرد و خاک‌ در استان خراسان جنوبی را بادهای ۱۲۰ روزه سیستان اعلام کرد و گفت: خشکسالی‌های پیاپی سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و افزایش گرد و خاک و وقوع توفان شده است.

وی افزود: نیمه مرداد امسال ۵۴ تیم امدادی و عملیاتی به مدت یک هفته برای مدیریت حوادث احتمالی وزش بادهای شدید و گرد و خاک در استان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در این مدت اقدامات پیشگیرانه توسط مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه‌داران انجام و این اقدامات پیشگیرانه سبب کاهش خسارات شد.

میرجلیلی گفت: میران خسارت‌های وارده در بخش‌های مختلف استان جمع‌آوری شده که به سازمان مدیریت بحران کشور منعکس خواهد شد تا با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد اعتبار جبران خسارت به استان ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خراسان جنوبی توفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • توفان مشهد، خسارت خاصی نداشت
  • توفانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز