Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:40:20 GMT

هیات شورای انتقالی جنوب یمن دست خالی از جده خارج شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۰۶۷

هیات شورای انتقالی جنوب یمن دست خالی از جده خارج شد

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» پنجشنبه شب به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این هیات (مورد حمایت امارات) که از دو روز پیش وارد جده شده بود، موفق نشد با نمایندگان دولت مستعفی و فراری یمن(مورد حمایت عربستان) دیدار کند.

از سوی دیگر پنجشنبه شب درگیری های شدیدی میان نیروهای وابسته به دولت فرارای یمن و شبه نظامیان مورد حمایت امارات در شهر «عتق» مرکز استان شبوه در جنوب شرق یمن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام مسئول در شبوه در گفت و گو با الخلیج اونلاین اعلام کرد که نیروهای نخبه وابسته به شورای انتقالی مورد حمایت امارات، تجهیزات گسترده ای را برای تسلط بر شهر نفت خیز عتق در استان شبوه به سوی این شهر روانه کردند.

پس از خروج هیاتی سعودی که برای میانجیگری و پایان دادن به اختلاف و تنش ها وارد شبوه شده بود، این درگیری ها آغاز شد.

نیروهای نظامی همراه هیات میانجی روز پنجشنبه وارد شهر عتق شده بودند تا در فرودگاه این شهر مستقر شوند.

شبکه الجزیره نیز امروز به نقل از منابع محلی اعلام کرده بود که میانجیگری قبیله ای به توافق برای استقرار نیروهای حکومت مستعفی در اطراف شهر عتق منجر شده بود.

براساس این توافق، نیروهای دولت مستعفی یمن باید در شهر باقی می ماندند و به وظایف خود ادامه می دادند.

تلاش نیروهای شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات برای تسلط بر شهر عتق منجر به آغاز درگیری ها شد.

این درگیری ها چند روز پس از تسلط نیروهای مورد حمایت امارات بر دو پادگان نیروهای دولت مستعفی در استان مارب به استان شبوه کشیده شده است.

پیش از این نیز نیروهای شورای انتقالی در یک درگیری چهار روزه و کشته شدن دها نفر، بر همه پادگان ها و مقرهای دولت مستعفی یمن در استان عدن مسلط شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به شهرک دیرالغصون در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری رود اردن یورش برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه ای از درگیری و تیراندازی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اطراف منزل محاصره شده در این منطقه خبر دادند.

رسانه های صهیونیستی نیز گزارش دادند که صدای تیراندازی و انفجار هر از گاهی در این شهرک به گوش می رسد.

گردان شهدای الاقصی – طولکرم از درگیری‌های شدید رزمندگان این جنبش با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در اطراف خانه محاصره ‌شده در این شهرک خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که  بیش از 50 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی شهرک دیر الغصون در طولکرم را به محاصره خود در آوردند و مقررات منع آمدوشد در آن برقرار کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر پس از محاصره و یورش به خانه‌ای در شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم بخش‌هایی از آن را تخریب کردند.

نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟