Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۸ از چه تسهیلاتی برخوردار شدند
دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است، بر اساس این دستورالعمل، داوطلب برای انتقال باید ۹۰ درصد و برای تغییر رشته باید ۹۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۵ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب کند. همچنین این دسته از پذیرفته شدگان نمی‌توانند از انتقال مشروط استفاده کنند.

۱۲۰ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور ۹۸ ثبت نام کردند
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۶ شهریور ۹۸ ادامه دارد. تا صبح امروز شنبه ۲۶ مردادماه ۹۸ تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۸۷ نفر به این صورت ثبت نام کرده‌اند.
انحصار تعداد پذیرش دانشجو از وزارت بهداشت گرفته می‌شود
ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  طبق طرح تفکیک سنجش از پذیرش دانشجو انحصار اعلام رشته و تعداد رشته از وزارت بهداشت گرفته می‌شود. این انحصار در تمام رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و دستیاری شکسته خواهد شد.  
رشته محل‌های کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد افزایش یافت
رشته - محل‌های کارشناسی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد افزایش یافت. ثبت نام کارشناسی پیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی  دانشگاه آزاد اسلامی تا روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

نتایج آزمون استخدامی ۸ دستگاه اجرایی اعلام شد
نتایج نهایی مربوط به آزمون استخدامی هشت دستگاه اجرایی از ششمین آزمون استخدامی فراگیر در وب‌سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir قرار گرفت.

بیش از ۴۵۱ نفر در آزمون سراسری انتخاب رشته کردند
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس آمار اولیه از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز کنکور سراسری سال ۹۸، تعداد ۴۵۱ هزار و ۸۵۶ معادل بیش از ۵۴ درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون اقدام کردند.

کارت ورود به جلسه آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی شنبه منتشر می‌شود
کارت ورود به جلسه آزمون کتبی سـی و پنجمین دوره آزمون دانشـنامه - گواهینامه دندانپزشـکی، روز شنبه ۲ شهریور ماه ۹۸ بر روی سایت مرکز سنجش پزشکی  به نشانی  www.sanjeshp.ir قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی مشاور عالی سازمان سنجش نتایج آزمون استخدامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

مسلم باقری گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته او، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد ایشان یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر است، ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵ هزار و ۶۳۹ نفر آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز بیان کرد: از این تعداد شرکت‌کنندگان، ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ نفر آنان را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

او درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت) و گروه تجربی (صبح جمعه، ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

او درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

باقری تصریح کرد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • ساعت ۱۲ امشب آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در مازندران