Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمک به بیمار به هر نحو، یکی از بهترین و شریفترین مشاغل است؛ زیرا دل انسان‌ها را از شما شاد میکند. بعضی از مریض‌های قلبی جراحی دارند، بعضی جراحی ندارند، بعضی نوبتشان نشده، بعضی در حال انتظارند، بعضی نمیدانند چه کسالتی دارند. شاد کردن دل یک انسان محتاج کمک، علاوه بر آن‌که یکی از صدقات و خدمات است، خدا را هم راضی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 06:00 - 01 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۲۵۲

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از KHAMENEI.IR، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۷۰ در جمع کارکنان بیمارستان قلب شهید رجایی، بیاناتی ایراد کردند.

مشروح سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار به شرح زیر است.

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

از همه‌ی کارکنان عزیز و زحمتکش این بیمارستان خیلی متشکرم؛ مخصوصاً از سرپرست محترم بیمارستان و کادر‌های پزشکی و پرستاری و فنی و دیگر دست‌اندرکاران، که این بیمارستان را مرتب و مجهز نگهداشته‌اند. این، بحمداللَّه آبروی کشور است. این چند روزی هم که من در این‌جا بودم، وضع بیمارستان به‌طور قهری و طبیعی خودش را نشان میدهد و همه چیز حکایت از این میکند که بحمداللَّه برای حفظ بیمارستان از لحاظ تجهیزات، از لحاظ آبرومندی وضع عمومی و از لحاظ پزشکی و درمان بیماران، زحمت کشیده میشود. من، هم به خاطر خودم و هم بخصوص به خاطر وضع بیمارستان، از شما تشکر میکنم.

آرزوی ما این است که بتوانیم امثال این بیمارستان و خود این بیمارستان را چندان توسعه بدهیم که همه‌ی مردم این کشور بتوانند در هنگام نیاز، از امکاناتی نظیر این امکانات استفاده کنند؛ چون بیماری و عوارض جسمی، برای همه کس، مخصوصاً برای قشر‌های کم‌درآمد، یک امر طبیعی و قهری است. آن روزی که ما بتوانیم این‌گونه امکانات را برای همه‌ی مردم فراهم کنیم، آن روز برای ما عید است؛ امیدواریم که آن روز برسد.

بحمداللَّه همین‌جا هم پیشرفت کرده است. من در سال ۶۰، چند هفته‌یی در همین بیمارستان بستری بودم. (۱) این چندساله نیز دورادور متوجه و مراقب وضع این‌جا بوده‌ام؛ میدانم که زحمات زیادی کشیده شده است. خوشبختانه حالا اداره‌ی بیمارستان وضعیت خوبی دارد؛ هم آقای دکتر ملکی (۲) و هم آقای دکتر متکلم (۳) و هم پزشکان و پرستاران و مسؤولان گوناگون، زحمت میکشند.

یک جمله عرض کنم که این مربوط به همه‌ی کارکنان یک بیمارستان است. آن جمله این است که شغل خدمت به بیماران، یکی از شریفترین شغلهاست. از آن کسی که این راهرو یا آن ملافه‌ها را تمیز میکند، تا آن کسی که مشاغل حساس و مهم و دارای تأثیرات بیشتر را عهده‌دار است، به همان اندازه به بیمار کمک میکنند. هر کدام از شماها، مخصوصاً پزشکان و پرستاران، به نحوی کمک میکنید. کمک به بیمار به هر نحو، یکی از بهترین و شریفترین مشاغل است؛ زیرا دل انسان‌ها را از شما شاد میکند. بعضی از مریض‌های قلبی جراحی دارند، بعضی جراحی ندارند، بعضی نوبتشان نشده، بعضی در حال انتظارند، بعضی نمیدانند چه کسالتی دارند. شاد کردن دل یک انسان محتاج کمک، علاوه بر آن‌که یکی از صدقات و خدمات است، خدا را هم راضی میکند. راضی کردن خدا و خشنود کردن ذات مقدس پروردگار و هر کاری که در آن رضای خداوند باشد، با هیچ چیز مادّی قابل اندازه‌گیری و مقایسه نیست.

من بیش از این مطلبی عرض نمیکنم؛ فقط همین اندازه به یاد میآورم که امام راحل عظیم‌الشأن ما هم مدتی در همین بیمارستان بستری بودند. این، یک پرونده و سابقه‌ی بسیار باارزشی برای بیمارستان شماست. خیلی متشکر.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌

۱) به‌خاطر سوءقصدی که در تاریخ ۶/۰۴/۱۳۶۰ به‌هنگام سخنرانی معظمٌ‌له در مسجد ابوذر تهران انجام گرفت.

۲) قائم مقام رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی

۳) رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای روز پزشک کمک به بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله