Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:05:50 GMT

یادمان آن بیست و سه نفر در کرمان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۶۷۷۴

یادمان آن بیست و سه نفر در کرمان اجرا می شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمدصادق بصیری افزود: طرح اولیه یادمان آن بیست و سه نفر آماده و در شورای هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با همت شهرداری کرمان و توسط شهریار رضایی طراحی و اجرا می شود اظهار داشت: اجرای یادمان آن بیست و سه نفر باید به‌ گونه‌ای باشد که گسترش شهر مشکلی برای این یادمان به وجود نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس اتفاق بزرگی در تاریخ ما بود و نماد ایثارگری مردم ایران است تصریح کرد: بیان آثار و برکات این ایثارگری به یک هفته معطوف نمی شود و همچنان شاهد ایثارگری و مقاومت مردم در تمام عرصه‌های انقلاب هستیم.
بصیری با بیان اینکه امروز به پشتوانه آن جهاد عظیم شاهد اقتدار نظام اسلامی هستیم و بزرگداشت دفاع مقدس در این هفته بسیار اهمیت دارد افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس به‌ عنوان یک نماد باید شکوهمند برگزار شود زیرا انقلاب اسلامی را ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیمه می‌کند.
بصیری با اشاره به اینکه برگزاری بزرگداشت این هفته وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است تا دفاع مقدس را برای نسل جوان جامعه تبیین کنند گفت: نیاز امروز نسل جوان ما ارائه الگوی مناسب است که باید به بهترین شیوه به این قشر معرفی شود و شهدا و ایثارگران بهترین الگو برای جوانان هستند.
وی با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز به کار مدارس و دانشگاه ها ادامه داد: دانشگاه‌ها و مدارس باید از ظرفیت دفاع مقدس برای آموزه‌های اخلاقی و رفتاری در بین دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید گام ۴۰ ساله دوم را نیز به خوبی پیش ببریم افزود: کرمان در دوران دفاع مقدس یک استان شاخص بوده و مردانی همچون سردار سلیمانی که نقش مهمی به‌عنوان یک فرمانده در دوران دفاع مقدس  و امروز به‌ عنوان یک شهید زنده و در این دوران نیز دارد اما متاسفانه هنوز نقش کرمان در دوران دفاع مقدس به‌ خوبی معرفی نشده است.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: آنچه در دفاع مقدس بروز کرد به واسطه فرهنگ عاشورایی بود و گسترش تفکر استقلال و آزادی از تأثیرات دفاع مقدس است.
سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی نیز با بیان اینکه ۲۲ محرم آغاز هفته دفاع مقدس است افزود: در دفاع مقدس ۲ هزار و ۸۰۰ بار عاشورا تکثیر شد یعنی در هر ۲ هزار و ۸۰۰ روز جنگ تحمیلی معادل عاشورا شهید دادیم لذا جنس شهدای ما از جنس شهدای عاشورایی بود و ظرفیت عاشورایی، دفاع مقدس را به این مرحله از بلوغ رساند.
مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان به عناوین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه است و برای هر روز یک برنامه نامگذاری شده است.
وی افزود: ۳۱ شهریور با نام قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح نام گرفته است که در این روز رژه نیروهای مسلح انجام می شود. 
ابوالحسنی اظهار داشت: اول مهر ماه با نام دانش‌پژوهی و معرفت جوانان؛ دوم مهر رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری نامگذاری شده است.

به گفته وی سوم مهرماه تحت عنوان بصیرت، دشمن ستیزی و ولایت ‌مداری و شهیدان، جانبازان، فخرآفرینان، جهادگران و رزمندگان عنوان برنامه‌های روز چهارم مهرماه است.
همچنین روز پنجم مهرماه با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و ارزش ملی نامگذاری شده، رزم‌آوران، حماسه‌ ‌آفرینان و جهادگران عنوان روز ششم است و روز هفتم با نام فرماندهان، پیشکسوتان مسئولان نامگذاری شده است.
وی به شعار محوری امسال با عنوان «ما پیروزیم» اشاره کرد و بیان کرد: از برنامه‌های شاخص می‌توان به گردهمایی پیشکسوتان در سه شهرستان، رژه نیروهای مسلح، گلباران قبور شهدا، رونمایی از کتابهای دفاع مقدس (حدود ۳۰ کتاب)، ویژه برنامه‌ای از بانوان به عنوان حماسه زینبی و حماسه حسینی نام برد.
وی گفت: توانسته ایم گام دوم چهل ساله را هم به خوبی پیش ببریم.
سرهنگ محمود مهدوی‌ فرد مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: علاوه بر ساخت سنگرها و نمادها در میدان های اصلی شهر ۲۰ یادواره شهدا نیز تدارک دیده شده که در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد