Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:37:50 GMT

تندیس بوعلی سینا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۰۷۰

تندیس بوعلی سینا رونمایی شد

همزمان با فرا رسیدن یکم شهریور ماه روز همدان و روز پزشک، مراسم بزرگداشت حکیم هزاره‌ها شیخ الرئیس بوعلی سینا در آرامگاه وی برگزار شد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شامگاه پنجشنبه مراسم بزرگداشت یکم شهریورماه روز همدان و روز بزرگداشت حکیم هزاره ها شیخ الرئیس بوعلی سینا  با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،رئیس انجمن مفاخر ایران ،رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران، جمعی از مسئولان و نمایندگان استان و اقشار مختلف مردم همدان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامگاه بوعلی سینا پر بازدیدترین اثر تاریخی همدانهمدان| کتاب‌های بوعلی سینا در آثار حافظه جهانی مغفول مانده استمبلغان دینی باید معرف و مبلغ حکیم ابوعلی سینا باشند

در این مراسم حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه با پیگیری مکرر توانستیم نام همدان و بوعلی سینا را به دو دانشگاه بین المللی همدان باز گردانیم، گفت: امروز استان همدان توانسته به قطب پزشکی کشور تبدیل شود چرا که زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده  است.

وی با اشاره به اینکه بیان برخی پروژه به زبان کار راحتی است اما عملی کردن آنها بسیار سخت است، ابراز کرد: ما توانستیم با ایجاد توریسم پزشکی فضایی در استان ایجاد کنیم که یک بیمار بتواند هنگام مراجعه به بیمارستان‌های همدان، خانواده خود را نیز همراه خود بیاورد.

نماینده مردم همدان در مجلس با تشریح ظرفیت‌های گردشگری در استان ابراز کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در عرصه گردشگری و اسکان مسافران در استان انجام شده است اما واقعیت این است که حجم گردشگرانی که به استان همدان می‌آیند در دو سال گذشته بیش از دو برابر شده است به همین دلیل ما به امکانات بیشتری در این عرصه نیاز داریم.

امیر خجسته دیگر نماینده همدان در مجلس نیز با بیان اینکه همدان توانسته جایگاه خود در عرصه گردشگری را پیدا کند، افزود: هزار و 800 جاذبه تاریخی و طبیعی در استان همدان وجود دارد که سبب جذب سرمایه گذاری‌های کلان به استان شده‌اند، ظرفیتی که باید به درستی از آن استفاده کرد چرا که اشتغال و درآمد پایدار را برای مردم همدان به ارمغان می‌آورد.

 به گزارش تسنیم، در این مراسم ضمن رونمایی از انیمیشن "پورسینا" به تهیه کنندگی و کارگردانی امید سیفی، از تندیس بوعلی سینا نیز رونمایی شد. این تندیس توسط استاد هادی عرب نرمی کارشناس مجسمه سازی و به سفارش بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا ساخته شده است.

نیم تنه بوعلی سینا در 120 سانتی‌متر و از جنس فایبرگلاس ساخته شده و بر اساس تصویرسازی استاد ابوالحسن صدیقی بوده است. بر اساس تصمیم بنیاد بوعلی سینا قرار است این تندیس بر روی پایه‌ای به ارتفاع 2 متر نصب شود‌.

از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت، برگزاری مراسم فارغ التحصیلی جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بود. در این بخش نیز این دانش آموختگان همراه به دکتر صدیقی قسم نامه پزشکی را قرائت کرده و به جمع جامعه پزشکی کشور پیوستند.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم

 مجید متین‌فر ،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم  در گفت‌وگویی پیرامون موضوع ساختمان به کد نوسازی ۳۶-۱۸۸-۴۰۲-۴ اظهار کرد: صدور پروانه ساخت این بنا در دوره قبلی مدیریت شهرداری قم و بین سال‌های ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۳ و دقیقاً مطابق با رأی کمیسیون ماده ۵ استان قم صادر شده است که کمیسیونی در سطح مدیریت عالی استان بوده و شهرداری تصمیم‌سازی در آن ندارد.

وی صدور پروانه ساخت بنای این ساختمان را در ۳ طبقه منفی با ۱۰۰ درصد سطح اشغال به‌منظور پارکینگ و ۱۱ طبقه روی پیلوت با ضریب اشغال ۵۰ درصد برای کاربری مسکونی عنوان کرد و افزود: براساس صورت‌جلسات کمیته طرح تفصیلی اداره کل راه و شهرسازی استان و مطابق بند ۱۳ کمیسیون ماده پنج مورخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، برابر حداکثر ۵۰ درصد عرصه اولیه و تعداد حداکثر ۳۴ واحد مسکونی و با رعایت تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز و مطابق ضوابط و مقررات در این پلاک پروانه ساخت توسط شهرداری قم در پنجم شهریورماه ۱۳۹۳ صادر شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در ادامه شکایت مجموعه جامعه‌الزهرا از این مجتمع در منطقه ۴ شهرداری قم مربوط به سال ۱۴۰۰ را مطرح کرد و گفت: در خردادماه سال ۱۴۰۰ شکایتی از سوی مدیر جامعه‌الزهرا به شهرداری منطقه ۴ واصل شد که درخواست جلوگیری از ادامه کار ساختمان فوق را به علت ارتفاع و تعداد طبقات داشته که با طرح این شکایت و بلافاصله ورود شهرداری قم، ابتدا میزان تخلفات در سطح اشغال به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شد که در نهایت منجر به رای جریمه برای صاحب ملک شد.

متین فر ابراز کرد: در خصوص مشرفیت ملک و رفع آن برابر ضوابط و مقررات پایان کار و مقررات ملی ساختمان نیز تعهدنامه کتبی و محضری از مالک ساختمان اخذ گردید تا تمامی این موارد رفع شود و قطعا در زمان اخذ پایان کار نیز تمامی ضوابط و مقررات دقیقاً بررسی خواهد شد و تا رفع آن هیچ‌گونه پایان کاری صادر نخواهد شد.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر