Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:10:03 GMT

اختصاص ۱۹۵۱ میلیارد ریال به بخش صنعت خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۲۰۶

اختصاص ۱۹۵۱ میلیارد ریال به بخش صنعت خراسان شمالی

علی‌اصغر رضازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال یکهزار و ۹۵۱ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال از محل بند الف تبصره ۱۸،  برای بازسازی و نوسازی صنایع استان و نیز تکمیل طرح های ناتمام استان منظور شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای بازسازی و نوسازی صنایع استان، ۷۴۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و ۱۱ میلیارد ریال برای تسریع در تکمیل طرح های ناتمام صنعتی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت پرداخت ۶ درصد از سود این تسهیلات را تقبل کرده است و این منابع تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می شود.  

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه در سال ۹۷، صنعتگران و تولیدکنندگان استان استقبالی از دریافت تسهیلات رونق تولید نداشتند و به همین لحاظ این اعتبار جذب نشد گفت: تسهیلات رونق تولید با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می شود و این میزان سود، برای تولید صرفه اقتصادی ندارد.  

رضازاده خاطرنشان کرد: تسهیلات رونق تولید به صورت گلو بال است و به هر میزان که طرح مورد تایید قرار گیرد، اعتبار پرداخت می شود اما در این استان میزان جذب این تسهیلات تقریبا صفر بوده است.  

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: امسال هم تسهیلات رونق تولید با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می شود که به نظر می رسد به علت بالا بودن نرخ سود آن، مورد استقبال صنعتگران و تولیدکنندگان قرار نگیرد.  

در خراسان شمالی ۳۲۵ واحد صنعتی، خارج از شهرک های صنعتی وجود دارد که ۲۰۰ واحد از این تعداد فعال و مابقی غیرفعال و یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت دارند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن تسهیلات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد

میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: قانونی که برای تخصیص خودرو داخلی به ایثارگران در سال گذشته وضع شده بود امسال نیز تمدید شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: قانونی که برای تخصیص خودرو داخلی به ایثارگران در سال گذشته وضع شده بود امسال نیز تمدید شده است.

وی در گفت و گو با تسنیم گفت: البته هنوز جلسات و بررسی جزئیات با وزارت صمت و دیگر مسئولان مربوط برگزار نشده است اما امیدواریم تخصیص خودرو به مشمولان امسال زودتر از سال گذشته انجام شود. 

حقوق کدام یک از ایثارگران در سال 1403 افزایش داشت؟

گفتنی است سال گذشته شرکت ایران خودرو ، پژو 207 و شرکت سایپا خودرو شاهین اتومات و کوئیک را برای استفاده 10 هزار به این عزیزان واگذار کردند. 

این خودرو ها در سه مقطع در اواخر سال به جانبازان همراه با تسهیلات بانکی ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است