Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرکت فولاد آمریکا موقتاً صدها کارگر را در تاسیسات گریت لیکس در میشیگان طی هفته‌های آینده از کار برکنار می‌کند.

 این شرکت اعلام کرد انتظار دارد کمتر از 200 نفر را به خاطر تصمیم توقف تولید در تاسیسات میشیگان از کار برکنار کند.

 در اواسط ژوئن این شرکت اعلام کرد فعالیت دو کوره بلند خود را در کارخانه های گریت لیکس و گری ورکس متوقف می کند و دلیل آن را قیمت پایین‌تر فولاد و ضعف تقاضا عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شرکت فولاد آمریکا اعلام کرد این تعدیل نیرو در کارخانه میشیگان بیش از شش ماه طول خواهد کشید و در تمام بخش های این کارخانه اعمال خواهد شد.

این تعدیل نیرو ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر احیای صنعت فولاد داخلی آمریکا را زیر سوال می برد. هفته گذشته ترامپ در پنسیلوانیا گفت عوارض 25 درصدی او بر واردات خارجی، این صنعت مرده را احیا می‌کند.

 قیمت داخلی فولاد بلافاصله پس از اعمال عوارض ترامپ افزایش یافت ولی در بحبوحه افزایش عرضه و ضعف تقاضای بخش های اتومبیل سازی و ماشین آلات کشاورزی، سقوط کرد.

 قیمت سیم پیچ فولاد تقریباً 37 درصد نسبت به اوج 2018 پایین آمده است.

 قیمت ذخایر فولاد آمریکا 73 درصد از اول مارس 2018 کاهش یافته است. ترامپ در این تاریخ تصمیم خود را برای سخت گیری در مورد واردات خارجی اعلام کرد.

 یکی از مقامات اتحادیه کارگران فولاد آمریکا که نماینده این کارگران است گفت این تعدیل نیرو برای کارخانه گری ورکس در ایندیانا هم برنامه ریزی شده است. ولی سخنگوی شرکت فولاد آمریکا گفت این شرکت در حال حاضر تصمیمی برای تعدیل نیرو در کارخانه ایندیانا ندارد.

شهر گری و ایالت ایندیانا به شرکت فولاد آمریکا پیشنهاد داده‌اند برای کمک به سرمایه‌گذاری 750 میلیون دلاری در به روز رسانی کارخانه گری هورس، بزرگترین کارخانه فولاد آمریکای شمالی، 47 میلیون دلار مالیات را کاهش دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت فولاد صنعت فولاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در این مراسم به افزایش تولید در استان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغال در سال گذشته کامل تحقق یافت.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: تولید کننده های ما وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده از اشتغال تا ساخت طرح های عمرانی را به خوبی انجام داده اند.

او تأکید کرد: امروز اقتدار، امنیت و آرامش را مدیون شهدا و خون شهدا هستیم، شهدایی که تمام هستی خود را در درگاه خدا هدیه کردند.

نماینده مردم شهرستان های کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان کبودراهنگ یکی از شهرستان های محروم استان است اما بیش از ۸۰ درصد مردم در امر تولید فعال هستند.

فتح الله توسلی در راستای مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد ویان از ساخت یک مدرسه در کبودراهنگ قدردانی و خواستار ساخت چند طرح فرهنگی در روستاهای محروم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: در این هفته بیش از ۲۸۰ برنامه در استان برای جامعه کارگری اجرا خواهد شد.

یوسف شعبانی افزود: استان همدان ۴۷۰ شهید کارگر را تقدیم انقلاب کرده است.

او تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار مترمربع به فضای ورزش کارگری استان اضافه شده است و همچنین ۹ هزار کارگر زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفت.

در ادامه مراسم از مستند شهید مجید سرابی رونمایی و از خانواده معظم شهدای کارگر و کارگران نمونه فولاد ویان تجلیل شد.

در استان همدان بیش از ۱۴۸ هزار کارگر در امر تولید در حال فعالیت هستند.

دیگر خبرها

  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو