Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@04:14:50 GMT

آیت الله غرویان: اختلاف‌ها اختلاف طلبگی نیست

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۷۰۶

آیت الله غرویان: اختلاف‌ها اختلاف طلبگی نیست

آیت‌الله محسن غرویان در گفت و گو با ایسنا، درباره نامه  آیت الله یزدی و واکنش آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار کرد: گفته‌اند که الناس علی دین ملوکهم. رفتار و گفتار عالمان دینی به حساب دین گذاشته می‌شود. اگر این رفتارها مثبت باشد، در جامعه تاثیر مثبت دارد و اگر رفتارها نامناسب باشد، تاثیر منفی در جامعه می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله جوادی آملی  درباره اختلاف علما فرمودند که این اختلاف‌ها بلای آسمانی است و باید ببینیم این بلا کفاره کدام گناه است. واقعا هم همنیطور است. علمای دین بخصوص علمای برجسته افراد عادی نیستند و رفتار و اظهارات آنها  در جامعه انعکاس دارد. این اتفاقات موجب دل‌آزردگی رهبری و مراجع می شود. آیت‌الله مکارم شیرازی فرمودند این اتفاقات آبروی روحانیت را به خطر می اندازد. این اختلاف‌ها اعتماد مردم را نسبت به علما کم می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه این اختلاف‌ها نباید علنی می شد، تصریح کرد: رسانه‌ای شدن این اختلاف ها ذهن جامعه را آشفته می‌کند. به هر حال حالا که متاسفانه این اختلاف ها رسانه ای شده است، امید داریم علما و بزرگان پادرمیانی کرده تا اختلاف بیشتر از این ذهن جامعه را درگیر نکند. جامعه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به آرامش نیاز دارد. این اختلاف ها همچون آتشی خطرناک است که می‌تواند بنیان جامعه و نظام را متزلزل کند. طرفین باید سعه صدر داشته و صبور باشند و مصالح کشور و نظام را در راس رفتارهای خود قرار دهند.

آیت‌الله غرویان در پایان درباره عبارات نامناسب بکار گرفته شده در ادبیات آیت الله یزدی و آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: ما هم با شما هم درد هستیم. علمای بزرگ باید معلم اخلاق باشند و از ادبیات اسلامی و اخلاقی استفاده کنند. کدخدایی گفته است که این اختلاف، اختلاف طلبگی است. این اظهارنظر اعتراض طلبه‌ها را به دنبال داشته است. طلاب معتقدند این اختلاف، اختلاف طلبگی نیست ، زیرا  بحث طلبگی، بحث علم، فکر و اخلاق است و توهین در آن جایی ندارد. طلبه‌ها می گویند که اینهمه سال درس بخوانیم تا اینگونه مجادله کنیم؟ توقع این است که علما، معلم اخلاق باشند. این نوع رفتارها تناقضی بین علم و عمل است.

کد خبر 452438

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد