Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@17:34:40 GMT

مروست را می توان به عنوان قطب گردشگری معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۷۹۷۷

مروست را می توان به عنوان قطب گردشگری معرفی کرد

طالبی با اشاره به ویژگی های فرهنگی و تاریخی مروست گفت: قطعا می توان مروست به عنوان قطب گردشگری معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی شامگاه پنج شنبه 31 مرداد ماه در اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری روز مروست با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها از چند جهت برای مردم و بخش مروست می‌تواند اثرگذار باشد گفت: زنده نگه داشتن نام شهر و بخش مروست و تبلیغ آن در بین افراد و جاهای مختلف برای اعلام این ظرفیت یکی از مزیتی‌های برگزاری این چنین جشنواره‌هایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مروست را از دیگر اثرات برگزاری جشنواره‌های ملی فرهنگی هنری روز مروست دانست و تصریح کرد: این بخش سرشار از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بخش مروست ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد اضافه کرد: نمونه قلعه مروست در سطح کشور کم داریم که بسیار زیبا و ارزشمند است.

طالبی اضافه کرد: هر کدام از این ظرفیت‌هایی که بخش مروست در زمینه گردشگری دارد اگر بتواند پای گردشگران را به این منطقه باز کند، قطعا می‌تواند این بخش را به عنوان قطب گردشگری یزد معرفی کند و علت آن هم وجود پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار خوب در این زمینه است.

استاندار یزد با بیان اینکه مروست با محصولات متنوع، یکی از قطب‌های کشاورزی در استان یزد است تصریح کرد: تلاش کشاورزان و دامداران در این شهر سبب شده که مروست به عنوان قطب کشاورزی و دامداری یزد معرفی شود.

وی ایجاد همدلی و انسجام را از دیگر کارکردهای برگزاری جشنواره‌هایی به مانند جشنواره روز مروست دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها فارغ از مسائل سیاسی و خط بندی‌هایی که شاید ما را از هم دور کند، فضایی را برای نزدیک شدن دل‌ها به هم فراهم می‌کند.

طالبی ادامه داد: این چنین جشنواره‌هایی نقش کلیدی در افزایش اتحاد و انسجام جامعه دارد و همین مسئله می‌تواند در بسیاری از امور تحول آفرین باشد.

استاندار یزد اظهار داشت: برگزاری جشنواره روز مروست یک حرکت جدید و نویی را به دنبال خواهد داشت و در پس آن حرکت و کار جدیدی که باانگیزه‌هایی که در مسئولان به وجود می‌آید می‌تواند این شهرستان را به سمت توسعه در بخش‌های مختلف سوق دهد.

وی در پایان اذعان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی که در پس ماه‌ها و روزها اتفاق افتاده پایان کار نیست بلکه تلاشی برای همت بیشتر برای توسعه شهرستان است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر مسجد روز جهانی مسجد بیرجند مساجد روز جهانی مساجد شیراز سومین جشنواره طنین مسجد روز ملی مروست شبستان یزد استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو