Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:02:16 GMT

یمن پاره پرافتخار و بسیار گران‌بهای پیکر اسلام است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۹۶۱

یمن پاره پرافتخار و بسیار گران‌بهای پیکر اسلام است

سعدالله زارعی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با موضوع بررسی مسائل منطقه افزود: هفته گذشته یک هیات یمنی به ریاست محمد عبدالسلام با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که در این دیدار رهبری ضمن تجلیل بسیار از مجاهدت، هوشمندی، ایمان، ایستادگی و روحیه جهادی مردم یمن در برابر تجاوز وحشیانه و گسترده دولت‌های عربی و غربی نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این دیدار به صورت یک فرمول فرمودند هر ملت مومنی که به خدای متعال ایمان و به وعده‌های الهی اعتقاد داشته باشد قطعا پیروز خواهد شد و بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود و رهبر معظم انقلاب به ریشه های تاریخی و تمدنی مردم یمن اشاره کردند. برخی معتقدند یمن در دنیا به عنوان فقیرترین کشور دنیا است اما واقعیت این است که ملت یمن دارای ذخایر عظیم و نیروهای توانمند است که اگر حیله‌های استکباری نبود و سیطره رژیم‌های فاسد بر این ملت نبود ملت یمن در منطقه ما و در حوزه عربی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه و جهان عرب به حساب می‌آمد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب چند نکته اساسی داشتند که یکی از آنها به توطئه عربستان و امارات برای تجزیه یمن، دیگری مساله بیرون راندن متجاوزان از یمن و نکته دیگر لزوم گفت و گوهای یمنی برای حل مساله یمن بود یعنی رهبری راه تازه ای را بیان کردند که در واقع فراتر از گفت و گوهایی است که احزاب سیاسی درباره یمن دارند و اشاره فرمودند که باید گفت و گو با قومیت و مذاهب صورت گیرد و با همکاری تمام اقوام و مذاهب یمنی یک راه حل سیاسی درون یمنی پیدا شود.

زارعی  ادامه داد: امروز در یمن انصارالله به عنوان یک کلمه طیبه توانسته با وجود مواجهه شدن با یک جنگ گسترده جهانی از تمامیت ارضی و ملت یمن و موجودیت یمن در برابر متجاوزان دفاع کند یک نام پر تلالو و غیرقابل انکار است. امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و عربستان بزرگترین کابوس را انصارالله و در واقع مردم یمن می‌دانند و اساسا جنگی را به راه انداخته اند تا خودشان را از این کابوس برهانند اما با مجاهدت مردم انصارالله ، مایه اصلی نگرانی شیاطین در سطح منطقه و جهان شده است.

وی اضافه کرد: اما  باید گفت که انصارالله و جریان مبارز یمن چگونه به وجود آمده است اگر می خواهیم به تاریخ تشکیل  انصارالله مراجعه کنیم باید به تاریخ تهدیدات دهه های اخیر آمریکا و رژیم سعودی نسبت به یمن اشاره داشته باشیم آمریکایی ها به بهانه ۱۱ سپپتامبر وارد یمن شدند و مردم یمن  را بمباران می کردند و در عین حالی که انواع وحشی‌گری علیه ملت یمن داشتند و آنها را متهم به مادر تروریسم  می کردند،  این مساله برای ملت مبارز و نجیب یمن بسیار نگران کننده بود و جان مجاهدین یمنی را به جوش آورد و به خروش آمدند و صف های منسجمی در برابر امریکا تشکیل دادند.

وی ادامه داد: دومین مساله به وجود آمدن انصارالله و تهدیدات دشمنان در منطقه بود و علت سوم عملکرد عربستان سعودی است، عربستان با تحمیل یک رژیم وابسته در طول ۳۰ سال علیه مردم امکان اختیار و انتخاب را از ملت یمن سلب کرد و بعد مردم در مقابل علی عبدالله صالح قیام کردند، سعودی ها و بقیه کشورهای عربی معاون علی عبدالله صالح که یک عنصر وابسته بود را بر این ملت محروم تحمیل کردند و مساله دیگر تلاش سعودی ها طی سال های گذشته بود که دنبال وهابی سازی در این منطقه بودند و ممانعت سعودی‌ها از توسعه یمن بود که در اینجا یا باید یمنی ها ذلت را تحمل می کردند یا مسیری تازه مبتنی بر عزت برمی گزیدند که یمنی ها راه دوم یعنی مقاومت را انتخاب کردند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل مبارزه علیه آمریکا شکل گرفت و اولین درگیری در سال۱۳۸۲ شروع شد و تا سال ۱۳۸۸ جوانان تربیت شده علامه بدرالدین آمدند و در واقع صحنه های مدارس، مساجد، مراکز تبلیغ و مراکز اجتماعی را به دست گرفتند و تبدیل به یک قدرت شدند و بعد از انقلاب های اخیر منطقه که موسوم به انقلاب های عربی شد اینها فرصتی پیدا کردند تا بار دیگر مطالبات تاریخی زیدیه را داشته باشند و توانستند به یک قدرتی دست پیدا کنند. زیدی ها و انصارالله اهل مسامحه داخل یمن بودند و اهل عناد داخلی نبودند. اما عربستان جز انهدام و نابودی آنها را مدنظر نداشتند.

زارعی ادامه داد: در روز تجاوز قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۲۲۱۶ یک جبهه جهانی غربی عربی را علیه مردم مظلوم یمن به راه انداخت و مجوزی برای تجاوز و ادامه تجاوز به یمن را صادر کرد البته جنگ در ششم فروردین شروع و قطعنامه در ۲۵ فروردین صادر شد و در فاصله چهارم تا ۲۵ فروردین بارها سعودی‌ها ملت یمن را مورد حمله قرار دادند و چهار هزار نفر از آنها را به شهادت رساندند اما شورای امنیت بدون توجه به متجاوزان این قطعنامه را صادر کرد.

وی  تصریح کرد: تا امروز بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم یمن به شهادت رسیدند و بیش از ۵۰ هزار نفر زخمی و مجروح شدند و هزاران خانه یمنی خراب شده است تاسیسات مختصر یمن منهدم شده است اینها دستاوردهای جنایتکارانی است که با مجوز سازمان ملل بر ملت مظلوم یمن یورش بردند و آنها را به شهادت رساندند. اما این یک روی سکه بود و روی بعدی سکه تجاوز و تعدی بود اما روی مقاومت هم دارد و یمنی ها وقتی با جنگ جهانی مواجه شدند و دست خالی بودند به خداوند توکل کردند با عزم و ایمان و استقامت در برابر کفار ایستادند و موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردند. پیشروی را آغاز کردند. در واقع یک بسیج مستضعفان راه انداختند.

این کارشناس مسائل منطقه و بین الملل گفت: یمنی ها فرهنگ مقاومت را در میان خودشان گسترش دادند و همبستگی با دولت ها و جنبش های مقاومت خط سیر دیگری بود که انصار برای مواجهه با این تهدیدات شروع کرد. انصارالله در روزهای گذشته موشکی را آزمایش کرد که ۱۳۰۰ کیلومتر برد دارد و با دقت به مرکز نفتی دمام اصابت کرد و ۲۴ ساعت حرکت آمبولانس ها در این منطقه خاموش نشد. همچنین موشک های دیگری هم دارند. اینها بخشی از توان نظامی انصارالله است که در حین جنگ به دست آورده اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمودور واسیلوس گریپاریس (Commodore Vasilios Griparis)، فرمانده عملیات اروپایی موسوم به ASPIDES، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات ASPIDES در 19 فوریه 2024، سطح تهدیدات بدون تغییر باقی مانده است.»
 
این بیانیه نشان دهنده اعتراف آشکار به شکست در محدود کردن عملیات یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
 
پس از آنکه فرانسه و دانمارک از خروج دو ناوچه به دلیل خطر مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی خبر دادند، آلمان نیز ناوچه خود را از دریای سرخ خارج کرد.

همچنین بلژیک پس از ناکامی در آزمایش رهگیری یک پهپاد، ناوچه خود را از محل خارج کرد. این امر تایید می‌کند که حملات یمن ناتوانی‌های قابل توجهی را در قدرت دریایی غرب آشکار کرده است.
 
پیش از این، بریتانیا پس از چندین حمله پهپادهای یمنی، کشتی جنگی Diamond را با کشتی ریچموند جایگزین کرد که این نشان دهنده ضعف قابل توجهی در توانایی نیروی دریایی بریتانیا برای مقابله با عملیات‌های یمن بود. این امر در مورد ناوچه‌های اروپایی نیز صدق می‌کند.
 
بسیاری از فرماندهان و افسران ناوهای جنگی بریتانیایی و آمریکایی در دوره گذشته اظهاراتی مبنی بر ناتوانی خود در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی بیان و تاکید کرده‌اند که حملات یمن در طول زمان مرگ‌بار، دقیق‌تر و مکرر می‌شود.

آنها همچنین اذعان داشتند آنچه در حال رخ دادن است، نشان دهنده بزرگترین چالش دریایی از زمان جنگ جهانی دوم است.
 

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟