Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر نقش مسجد در تحقق آرمان‌های والای انسانی این محل را پایگاه تقویت نظام اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ و شریعت عنوان کرد و گفت: مسجد پایگاه تقویت نظام اسلامی و محلی برای ترویج فرهنگ و شریعت است. تاریخ انتشار: 13:17 - 01 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۶۶۲

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، احمدرضا بهرامی سامانی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری همراه دادستان مرکز استان و جمعی از معاونان در شب ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و همزمان با روز جهانی مسجد ضمن حضور در مسجد جامع شهرکرد و اقامه نماز مغرب و عشاء، با مردم و نمازگزاران دیدار و به سئوالات آن‌ها پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این دیدار طی سخنانی با اشاره به کارکرد مساجد در نظام اسلامی اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون مساجد همواره نقشی اساسی در شکل گیری نهضت‌ها و رشد و تربیت فکری مردم داشته اند.

وی یکی از مهمترین نقش‌های مسجد را رسیدگی به امور قضایی و حقوقی مردم دانست و گفت: در زمان رسول اکرم (ص) و خلفای پس از ایشان بسیاری از مشکلات قضایی مردم در مساجد رسیدگی می‌شد و قضات بصورت علنی و در ملاء عام به مسائل مردم رسیدگی و احکام لازم را صادر می‌کردند.

وی اطلاع رسانی و سازماندهی حرکت‌های اجتماعی و توده‌ای مردم را از دیگر اثرات پربار مساجد عنوان و خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام مسجد کانون آگاهی بخشی و رسانه‌ای برای تهییج افکار عمومی و شکل گیری حرکت‌های بزرگ مردمی بوده است؛ آنچنان که در جریان شکل گیری و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و نیز دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، مسجد موقعیتی سازنده در ایجاد وحدت و یکپارچگی طبقات گوناگون مردم و همدلی نیرو‌های انقلابی برای دفاع از وطن و تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشت.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در پایان بیانات خود با تأکید بر نقش مسجد در تحقق آرمان‌های والای انسانی این محل را پایگاه تقویت نظام اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ و شریعت عنوان و اظهار کرد: مسجد پایگاه تقویت نظام اسلامی و محلی برای ترویج فرهنگ و شریعت است و همه مسئولان با تأسی از اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص توجه به مساجد و اهمیت حضور مردم در این اماکن مقدس، برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مساجد در ابعاد گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.   بیشتر بخوانید:   آزادسازی ۱۶۵ هکتار از اراضی مشرف به رودخانه زاینده رود / تخریب ۹۰۰ ویلای غیر مجاز در جهت حفظ حقوق عامه   امنیت پایدار و مبارزه فراگیر با جرائم و آسیب‌های اجتماعی با تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قضایی چهارمحال و بختیاری دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی گفت : در بنیاد هدایت، هم کار راهبردی و هم تحلیلی و هم رصدی در حوزه مساجد انجام داده ایم و توفیقات هزاران مسجد در کشور را باید روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، باید تفاوت و تحول در تمام عرصه ها رقم بخورد، گفت که این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و
این هم افزایی و اراده های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشم.

حجت الاسلام قمی در پایان تصریح کرد که به تحولی، تغییردهنده مناسبات اجتماعی در حوزه مسجد نیاز داریم و سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند، با جدیت و اخذ به قوت، به سرانجام خواهد رساند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی مساجد ایران
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • برای ترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم 
  • مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست
  • برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم
  • مأموریت نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد پسندیده است