Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دین مجموعه‌ای از اعتقادات اخلاق اعمال است که وقتی گفته می‌شود «أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» یعنی دین را کامل کردم، در جایی گفته می‌شود که بعضی از آن هم اگر باشد اثر خود را دارد اما اثر تمام اجزای دین را ندارد؛ مثلاً کسی که نماز می‌گزارد یک جزء دین را عمل می‌کند اما اگر خمس نمی دهد جزء دیگر را عمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله ولایت و امامت نعمت و تمام آثار خود را دارد که باید هم باشد، هر دو اینها یک حقیقت است. نبوت و ولایت و امامت یک حقیقت است.

امامی کاشانی در ادامه عنوان کرد: مسئله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می آید پیامبر اکرم مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین مامور تبیین آن است؛ این حقیقت در روایت ما فراوان است.

وی افزود: روایت معتبر و صحیح درباره امیرالمومنین(ع) و ائمه و همچنین درباره شخص ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آمده هست.

خطیب این هفته جمعه تهران همچنین یادآور شد: باید از نعمت ولایت باید بهره گرفت؛ امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره نعمت، هماهنگ و در ارتباط بودن با ولی خداست.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: باید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم؛ اقتصاد، اخلاق، کار، زندگی، رفتار، گفتار و اموال نامشروع خوردن و کار باطل داشتن و تمام آنچه خیر و شر است را باید با نعمتی که حجت خداست منطبق کنیم و ببینیم این نعمت است یا خیر؛ یعنی اگر بخواهیم کارمان را تراز بگیریم و بسنجیم و رصد کنیم باید با ولی فقیه و ولی خدا تطبیق دهیم؛ این نعمت خداست، معنای عید غدیر هم همین است.

ادامه دارد ...

منبع: نماینده

کلیدواژه: آیت الله امامی کاشانی نماز جمعه تهران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، امام جعفر صادق (ع) در مدت34 سال امامتش، نقش موثری درگسترش دین اسلام داشت.

امامی که با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای مردم و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

امام جعفرصادق (ع) یکی ازآن چهار امام معصومی است که درغربت بقیع آرام گرفته، امامی که نه تنها زائر بلکه حرم هم ندارد.

 امامی که چهل چراغ های حرمش ستاره های آسمان است و امروز در سالروز هجران تو تمام دوستداران اهل بیت و حق طلبان عالم به سوگ نشستند سوگی که هم برای شهادت توست هم برای غربتت.

 

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • ۴۰۰۰ زائر از کردستان به حرم امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • آیین سوگواری شهادت ششمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در خراسان رضوی
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم