حضور سیامک صفری در نمایش کمدی شپش/آخر هفته گرم تئاتر در تهران
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۱۹۵
خبرگزاری میزان- تماشاخانههای شهر تهران در هفته جاری میزبان آثار مختلفی از کارگردانان با سابقه و جوان تئاتر است که از جمله مهمترین آنها می توان به آغاز اجرای نمایش «شپش» اشاره کرد. تاریخ انتشار: 15:00 - 01 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۶۹۸
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تماشاخانههای شهر تهران در هفته جاری میزبان آثار مختلفی از کارگردانان با سابقه و جوان تئاتر است که از جمله مهمترین آنها می توان به آغاز اجرای نمایش «شپش» اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سیامک صفری بازیگر و کارگردان تئاتر که به تازگی نمایش گورخوابها را به پایان رسانده هم اکنون در نمایش شپش به ایفای نقش می پردازد، از جمله جالب این نمایش حضور تعداد زیادی بازیگر جوان در کنار صفری است.
شپش
مکان: عمارت نوفللوشاتو - سالن ۱
زمان: ۲۷ مرداد تا ۰۸ شهریور
ساعت: ۲۱:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: کوروش نریمانی
با حضور: سیامک صفری
بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) امیر حسین امرایی نیا، نسترن باقرزاده، پریسا بنیآدم، افسانه پرمر، محسن تمیزی، حمید تنقطار، فاطمه جنیدی، امیر حسین جوانی، مجتبی جهانفکر، حسین حاتمی، مسعود حاتمی، فاطمه حسینی، شیما دهقان، کیمیا رحمانی، سعید رهنورد، بهروز سپانلو، محمد پویا سرلک، مرتضی سلیمی، مهتاب شکریان، پیام شهرتی، محمدحسین قاسمی، محمد امین کارخانهچی، الهه کیانی، مهرداد میرزا احمدی، احمد نیکپور، فهیمه هرمزی، رویا یاحق
مایکلفسکی
مکان: تالار مولوی - سالن اصلی
زمان: ۲۰ مرداد تا ۰۸ شهریور
ساعت: ۱۸:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: حسین ناظمیان پور
بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) علیرضا مؤیدی (مهمان از گروه پارکینگ)، فرشید ناصری(مهمان از گروه پارکینگ)، طیبه پاکدل، شایان افشردی، مریم روشنی، حسین ناظمیان پور، علیرضا ساوه درودی(مهمان از گروه پارکینگ)، علیرضا زنده دل
آواز قو
مکان: ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی
زمان: ۱۰ شهریور تا ۱۳ مهر
ساعت: ۲۱:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
بها: ۳۵,۰۰۰، ۴۰,۰۰۰ و ۴۵,۰۰۰ تومان
نویسنده: آنتون چخوف
مترجم: مرتضا کرامتی، محمود بهروزیان، سروژ استپانیان
کارگردان: پریزاد سیف
بازیگران: سعید پورصمیمی، پریزاد سیف
شب بخیر مادر
مکان: مجموعه تئاتر دیوار چهارم
زمان: ۰۱ تا ۱۵ شهریور
ساعت: ۱۸:۱۵
مدت زمان: ۱ ساعت
بها: ۳۵,۰۰۰ و ۲۵,۰۰۰ تومان
نویسنده: مارشا نورمن
مترجم: حمید احیاء
کارگردان: فرید سلیمانی
بازیگران: مریم بوبانی، معصومه رحمانی
تهیه کننده: امیر لقمان
جتسیمانی
مکان: خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی
زمان: ۲۷ مرداد تا ۱۵ شهریور
ساعت: ۲۱:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان
نویسنده: سیاوش پاکراه
کارگردان: امیرحسین دوانی
بازیگران: امیرشمس، شاهو رستمی
خلاصه: جتسیمانی یا باغ خیانت مکانیست در اورشلیم که عیسی و حواریونش پس از شام اخر و پیش از خیانت یهودا اخرین خواب را زیر درختان زیتون تجربه کردند.
دختر یانکی
مکان: تماشاخانه سیمرغ
زمان: ۲۲ مرداد تا ۰۷ شهریور
ساعت: ۱۹:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه
بها: ۳۵,۰۰۰ تومان
نویسنده: نیل سایمون
طراح و کارگردان: اشکان زارع
بازیگران: آرمین اشبگ، محسن رنجبر، زهرا تفریحی
خلاصه: اندی و نورمن دو دوست و روزنامه نگار جوان، نشریه ی سیاسی اعتراضی فالوت را اداره می کنند. با ورود سوفی راش مه یر، مربی شنای انجمن دختران جوان مسیحی که یک وطن پرست دو آتیشه ست، به همسایگی آپارتمان رو به رویی آنها و دل باختگی نورمن به او همه چیز به هم می ریزد.
خانه ما
مکان: عمارت نوفللوشاتو - سالن ۲
زمان: ۱۹ مرداد تا ۰۱ شهریور
ساعت: ۱۹:۴۵
مدت زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: مجید وزیری
بازیگران: ( به ترتیب ورود) سارا اشتری، سارا ابراهیمی، محمد ناصری، دنیا حشمت، محمد حسن ثنایی، مجید وزیری و نگین غفاری
تهیه کننده: روحاله نوری
من تاجیام
مکان: عمارت نوفللوشاتو - سالن ۲
زمان: ۰۲ تا ۱۵ شهریور
ساعت: ۲۰:۰۰
مدت زمان: ۱ ساعت
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان
نویسنده و کارگردان: محمد زعفرانی
بازیگران: راضیه بهرامی، مهسا دامرودی، ستاره الله دادی، عاطفه ظفری
تهیه کننده: گروه هنری روژمان، کافه خونه
خلاصه: نسبم از رگ و ریشه قاجار است، پدر خدا بیامرزم حسن خان، خزانه دار شاه شهید بود. صاحب منسبیاش از ایستایی تاج کیانی بر کله سلطان بود و این عین بدبختی است که حیات آدمی بسته به آن تخم و ترکه شوم باشدکه در گودی خالی از چشم مردم تخت شاهی گذاردند. حال سال ها گذشته و من در آفتاب تند تابستان روبه هِرِّه، روی صندوقچه پوسیده نشستهام و ببری را نوازش می کنم.
برداشتن
مکان: تماشاخانه سپند (سالن شماره ۲)
زمان: ۲۷ مرداد تا ۳۰ شهریور
ساعت: ۲۲:۳۰
مدت زمان: ۵۰ دقیقه
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان
طراح و کارگردان: شهاب آگاهی، راهله تعبدی
نویسنده و اجراگر: راهله تعبدی، آبان جهان دارپور
خلاصه: در فرهنگ دهخدا فعل برداشتن به معنی بلند کردن، رفع کردن یا تحمل کردن است. این نمایش از مجموعه تصاویری تشکیل می شود که برداشته نشده اند. لحظه هایی که برداشته نشده اند و بودن را تحت تاثیر و فشار قرار داده اند. در این نمایش فعل برداشتن به گونه ای صرف می شود که سکون تحمل ناپذیر هستی، تحمل پذیر شود.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: تالار مولوی محمدحسین قاسمی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامهنویسان نبود!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،هفته گذشته بیانیه صنفی انجمن فیلمنامهنویسان خانه سینما منتشر شد که در آن علیرغم اذعان به کم بودن دستمزدهای پیشنهادی نویسندگان برای سال پیشرو، قیمتهای پایه برای نگارش فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی اعلام شد.
به گزارش ایرنا،در این بیانیه دستمزد نوشتن یک فیلمنامه کامل سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان و بالاترین رقم بود. دستمزد نگارش هر قسمت سریال تلویزیونی ۸۰ میلیون تومان و جالب آنکه این رقم برای هر قسمت سریال نمایش خانگی، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. به بهانه این بیانیه و ارقام اعلام شده با حمزه صالحی، نویسنده و فیلمنامهنویس فسیل و بسیاری از فیلمهای کمدی چند سال اخیر به گفتوگو نشستیم.
صالحی در واکنش به قیمتها و درصد تحقق آن برای نویسندگان گفت: با توجه به اینکه رقم دستمزد برای کارگردانها و بازیگرها افزایش پیدا کرده طبیعتا قیمت نوشتن فیلمنامه هم باید افزایش پیدا کند. اگر دو سال پیش قیمت نوشتن یک فیلمنامه ۷۰ میلیون تومان بود برای شرایط فعلی طبیعتا باید بیشتر باشد اما من فکر نمیکنم اعداد اعلامی جدید هم محقق شود.در فیلمنامهنویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند میتواند فیلمنامه بنویسد
صالحی ادامه داد: واضح است که ما سازوکار درستی نداریم. در دنیا مبلغ دستمزد برای فیلمنامهنویس، یک درصدی از قیمت پروژه است؛ مثلا در ترکیه بین ۷ تا ۱۱ درصد پروژه را به فیلمنامه اختصاص میدهند اما اینجا اینگونه نیست.
بدون سازوکار درست، ارگانها و دفاتر خصوصی این ارقام را جدی نمیگیرند
نویسنده فیلم بخارست با بیان آنکه با اعلام ارقام از سوی انجمن مخالف نیست، توضیح داد: من مخالف این نیستم که عدد اعلام شود اما مکانیسم اجرایی برای محقق کردن آن نداریم. باید تکلیفی به ارگانها اعلام شود و دفاتر خصوصی سازوکاری داشته باشند تا ملزم شوند این عدد را رعایت کنند. تا وقتی که هیچ تکلیفی به عهده ارگانها یا تهیهکننده نباشد با شما چانه میزنند و آن عدد را دریافت نمیکنید.در پلفترم ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرمها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه های خاص و تاریخی
این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق بیشتر برای نویسندهها در سینما رخ میدهد، افزود: کارگردان باید مجوز بگیرد تا نامش به عنوان کارگردان یک اثر ثبت شود ولی در فیلمنامهنویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند میتواند فیلمنامه بنویسد.
او ادامه داد: از این رو در بازار قیمتشکنی اتفاق میافتد و اگر میزان دریافتی شما عدد بالایی باشد با شما کار نمیکنند چراکه قیمتهای خیلی پایینتری وجود دارد. قیمت را نصف میکنند و با یک فیلمنامهنویس دیگر کار میکنند.
نویسنده فیلم انفرادی با اشاره به نقش انجمن فیلمنامهنویسان گفت: در کانون فیلمنامه تعامل وجود دارد و مشکل از سوی آنها نیست. کانون باید برای ارشاد مکانیسمی تعریف کند تا این را یک تکلیف برای ارگانها و دفاتر بداند. حتی نه برای سقف قیمت اما حداقل برای کف دستمزد یک عددی تعیین شود.
صالحی بیانیه منتشرشده را فاقد دستهبندی دانست و ادامه داد: در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری دستهبندی نشدهاند و کسوت و سابقه نویسنده دسته بندی نشده است. مشکل اجرایی همین است که یک عدد برای تمام شرایط اعلام میشود؛ در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق میکند.در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری و کسوت و سابقه نویسنده، دسته بندی نشده اند. در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق میکند
وی افزود: من هم اگر فیلمنامه اجتماعی بنویسم با قیمت کمتری این کار را میکنم چراکه سینمای اجتماعی، سینمای حمایتی است. همه میدانیم که بودجه تهیهکننده برای چنین آثاری، مانند فیلم کمدی نیست، حتی بازیگری که برای فیلم کمدی ۳ میلیارد پیشنهاد میدهد برای فیلم اجتماعی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم کار میکند.
او با اشاره به وضعیت متفاوت در پلتفرمها، دستهبندی دستمزدها را مهم دانست و افزود: در پلفترم، ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد آنجا میتوان این نسبت را برعکس کرد یا به هم نزدیک کرد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرمها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژههای خاص و تاریخی.
فیلمنامه اجتماعی با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش میشود
نویسنده تگزاس۲ با بیان اینکه ارقام اعلام شده حتی به فیلمهای کمدی هم تعلق نمیگیرد، گفت: در ژانر کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسبتری دریافت میکنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمیگیرد. دستمزد نوشتن فیلمنامه اجتماعی خیلی از این کمتر است و در جریانم که با ۵۰ یا ۷۰ میلیون فیلمنامه اجتماعی خرید و فروش میشود.
صالحی در نهایت با اشاره به پرفروشترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب یعنی فسیل که نوشتن فیلمنامه آن برعهده خودش بوده، گفت: در پروژه فیلم فسیل با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت. من خیلی وقت است با آقای عامریان کار میکنم و رویه ایشان به این ترتیب است که وقتی فیلمی میفروشد، خودشان یک هدیه در نظر میگیرند.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902941