Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان روز جمعه با هدف پیشگیری و کاهش سرقت موتورسیکلت به شهروندان توصیه کرد از پارک موتورسیکلت خود در محیطهای خلوت و تاریک به مدت طولانی خودداری کنند.

سرهنگ عبدالله فاتحی با تقسیم سارقان به دو گروه حرفه ای و غیر حرفه ای افزود: سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت بدست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و در مکان خلوت پارک باشند یا سوئیچ بر روی آنها باشد،  به سرقت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می‌گیرند البته درصد بالایی از این موتورسیکلت های مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

سرهنگ فاتحی گفت: سارقان حرفه‌ای خودرو و موتورسیکلت، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشدار دهنده، باز کردن در خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: با تمام این اوصاف حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو و موتورسیکلت نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت این وسایل نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تا حد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط شهروندان را می‌توان اصلی‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت دانست.

وی با اشاره به سوء استفاده سارقان از فرصت‌ها، آشنایی شهروندان با فرصت‌های مختلفی که سارقان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای انجام عمل مجرمانه‌ خود مترصد به‌دست آوردن آنها هستند را دارای نقش­ مهم و اساسی در کاهش این جرم توصیف کرد.

سرهنگ فاتحی افزود: شهروندان از پارک موتورسیکلت خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افراد سوئیچ وسیله نقلیه خود را به کسانی که با عناوین مختلف مانند امتحان کردن، تشخیص نقص فنی، ساخت سوئیچ یدکی و نظایر آن وانمود به کمک کردن می کنند، واگذار نکنند.

سرهنگ فاتحی به روش‌های مراقبتی از موتورسیکلت ها اشاره کرد و اظهار داشت: شماره‌گذاری و نصب پلاک بر روی موتورسیکلت و استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده، ضروری است.

وی با بیان اینکه شهروندان از رها نمودن اسناد و مدارک در قسمت‌های مختلف موتورسیکلت خودداری کنند، یادآور شد: از خرید موتورسیکلت‌های فاقد سند مالکیت جدا پرهیز شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان بر هوشیاری و دقت در هنگام خرید موتورسیکلت و خرید از طریق فروشگاه های معتبر و رسمی و مطابقت دادن شماره موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت تاکید کرد.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جرم سرقت فرماندهی انتظامی استان موتورسیکلت وسایل نقلیه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شهروندان مبنی بر سرقت ۲ میلیارد ریالی وسایل منزل ماموران تجسس کلانتری ۱۴ رحمت با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قانونی هر ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی وسایل مسروقه از قبیل دوربین‌های مدار بسته و برخی وسایل سرقتی دیگر کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کردند و تحقیقات از متهمان جهت کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان