Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:57:00 GMT

کشور از نظر نیروی انسانی در جایگاه رفیع است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۰۵۵۱

کشور از نظر نیروی انسانی در جایگاه رفیع است

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به آغاز هفته دولت و دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مساله نیروی انسانی، سرمایه و نقدینگی، فناوری و مدیریت از مواردی بود که ایشان در جمع دولتمردان به آنها اشاره کردند.

وی گفت: هفته دولت یادآور دو شهید بزرگ رجایی و باهنر است و به تعبیر رهبری دولتمردان از سال قبل تاکنون یا ۶ سال از دوره دولت را پشت سر گذاشتند لذا باید بین خود و خدا ملاحظه کنند که آیا آنچه رسالت بوده را انجام داده اند و آنچه کوتاهی شده از فرصت باقی مانده استفاده کنند و آن را غنیمت بشمارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بیرجند افزود: همچنین مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان توصیه کردند نسبت به مساله تولید توجه ویژه داشته باشند و تولیدکنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی دانستند.

وی اظهار داشت: گاهی برای تولید باید نه از هفت خان که از هفتاد خان عبور کرد و مسئولان باید این مسیر را تسهیل و مقررات زائد را حذف کنند.

امام جمعه موقت بیرجند به مساله فناوری اشاره کرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته انقلاب زمینه‌های خوبی را در حوزه فناوری فراهم شده است و افرادی زیادی در مسایل تخصصی و رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

وی در ارتباط با مساله مدیریت مورد تاکید رهبری گفت: باید مدیران از این فرصت پیش رو استفاده کنند و از توان افراد صاحبنظر و کارشناسان بهره مند شوند.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: عده‌ای در جامعه می‌خواهند این موضوع را تزریق کنند که به بن بست رسیده‌ایم در حالیکه این کاملا مردود است و بی توجهی به انسان‌های توانمند محسوب می‌شود.

وی نترسیدن از دشمن را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: برخی افراد به گونه‌ای صحبت می‌کنند که از نوع بیانشان مشاهده می‌شود از دشمن هراس دارند در حالیکه ۴۰ سال اروپایی‌ها، شوروی و آمریکا هر توطئه‌ای از دستشان برآمد در مقابل نظام انجام دادند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: افرادی که نیت خالص داشته باشند به این باور می‌رسند که اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و شوروی و سایر دشمنان هیچ غلطی در نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانند بکنند.

وی تاکید کرد: بدون شک ۴۰ سال دوم انقلاب بهتر از ۴۰ سال اول خواهد بود همچنین گام دوم برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: مقام معظم رهبری فرهنگ و اقتصاد را دو مساله اساسی نظام جمهوری اسلامی دانستند و فرمودند دشمنان صراحتا اعلام می‌کنند این نظام را با جنگ نمی‌توان مهار کرد و تنها راه مقابله با جمهوری اسلامی نفوذ است.

وی ادامه داد: وقتی دشمن بیان می‌کند و رهبری نیز هشدار می دهند باید مراقبت کرد و همه کسانی که در دستگاه‌هایی از قبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت علوم و دستگاه‌های اطلاعاتی هستند باید رصد کنند و با حساسیت ویژه‌ای مسایل را دنبال کرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حجاب از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری است که آن را مساله‌ای شرعی و قانونی دانستند و فرمودند در این زمینه همه مردم تکلیف دارند.

وی افزود: در این زمینه در درجه نخست دستگاه‌های دولتی، حکومتی و مدیران باید مراقبت کنند تا براساس قانون عمل و حرکت دینی در کشور تقویت شود که این موضوع قطعا زمینه پیشرفت های مادی را هم فراهم خواهد کرد.

نوفرستی عدالت خواهی و مبارزه با فساد را از دیگر توصیه‌های معظم له عنوان کرد و گفت: با افرادی که به دنبال فساد و آلودگی اخلاقی، اجتماعی و مالی در جامعه هستند باید مقابله شود.

وی بیان کرد: در این خصوص جا دارد از مجموعه قوه قضاییه قدردانی کنیم که با حضورشان به واسطه اقدامات و برنامه‌هایی که دنبال می‌کنند امروز بارقه امیدی در جامعه رقم خورده و امید است در این جهت و با توصیه های رهبری شاهد مقابله با مفسدان اقتصادی و سایر متخلفان باشیم.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و مقام معظم رهبری، دلسوزان و بزرگان انقلاب پیوسته شاخص‌های کسانی را که مردم باید انتخاب می‌کنند، بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: انتخاب نمایند صالح خیلی مهم است و اکنون زمان پیغمبر (ص) و حضرت موسی نیست که معجزه باشد بلکه باید به این استدلال برسیم براساس شاخصه‌های مطرح شده، فردی که لیاقت دارد را به مجلس بفرستیم.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: مقام معظم رهبری در انتخاب نماینده مجلس بر التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی تاکید دارند و نمی‌شود فردی که تفکر لیبرالی یا سکولار دارد در مجلس شورای اسلامی به ویژه بحث گام دوم انقلاب توفیق داشته باشد لذا نگاه انقلابی بسیار مهم است.

وی گفت: به فرموده معظم له اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب در برهه‌هایی از تاریخ ۴۰ ساله نمی‌بود که متاسفانه بود و خسارت بار هم بود بی‌شک دستاوردهای بزرگی در پیشبرد انقلاب می‌داشتیم و آرمان‌های بزرگ را جلو می‌بردیم و بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد.

حجت الاسلام نوفرستی داشتن روحیه خدمت رسانی به مردم را از دیگر شاخص‌های نماینده اصلح برشمرد و اظهار داشت: شان مجلس، قانونگذاری و نظارت است لذا نمایندگان باید هم قوانینی را در زمینه خدمت رسانی به مردم و هم نظارت و برخورد با افراد خاطی یا غافل را تدوین کنند.

وی گفت: تلاش در زمینه اقتصاد مقاومتی از دیگر شاخص‌های نماینده اصلح است و بیش از ۶ سال است این مساله مهم توسط مقام معظم رهبری به مجلس ارایه شده است اما قوانین لازم هنوز در پیچ و خم برنامه‌های مجلس مانده است.

وی افزود: عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هنوز در فضای سیستم اجرایی دچار آسیب‌هاست که باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی هفته دولت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه به همین منظور در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، مالک پناهی تمشیت مدیریت امور پردیس های استان اردبیل اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی است.» و بر این اساس بکارگیری تمام توان دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در راستای تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با تسلیت سالگرد شهادت استاد اخلاق و علم، شهید مطهری و تبریک هفته معلم، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان انسان ساز هستند و می توانند در تربیت فرزندان کشور تاثیر گذار باشند.

مهدی رهبر بیان کرد: به همین دلیل شغل معلمی به مثابه شغل انبیاء قلمداد می شود چرا که در این حرفه هدایت و آموزش همراه با هم انجام می شود.

حجت السلام حمیدوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به آیات قرآن بر والا بودن جایگاه و ارزش معلمی و مسئولیت خطیر آن تاکید کرد و گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و تحویل آن‌ها به نظام آموزش و پرورش است چرا که این دانشجومعلمان آینده سازان این مملکت هستند.

سرپرست جدید بنت الهدی صدر اردبیل نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اولین نکته مهم در بیانات مقام معظم رهبری بحث تبیین و جایگاه مقام معلمی است، ایشان معلمی را یک حرفه می دانند و تاکید دارند اگر بخواهیم معلمان خوبی داشته باشیم تا نسل با ارزش تربیت کنند قطعا باید جایگاه معلمی تبیین شود.

لیلا رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تربیت نسل جدید می داند و تاکید دارد که امنیت، سلامت، ارزش و معنویتمان را مدیون نیروی انسانی هستیم و نیروی انسانی را دانشگاه فرهنگیان تربیت می کند.

وی گفت: امیدواریم با همیاری و همدلی و کمک جمعی مسئولان، در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان گام برداریم.

کد خبر 6097186

دیگر خبرها

  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • تبارنامه‌ی ما دفتر شهیدان است
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری