Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نهان تران ظهر امروز جمعه در آیین آغاز به کار بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در تبریز جوانان را قربانیان اصلی سوانح رانندگی دانست واظهار کرد: رتبه اول  مرگ و میر در سوانح را را درکودکان و جوانان ۵ تا ۲۵ سال به خود اختصاص داده اند.

وی از حوادث ترافیکی  به عنوان هشتمین عامل مرگ و میر در دنیا نامبرد و افزود: با توجه به حجم بالای مرگ ناشی از سوانح ترافیکی  در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ هدف گذاری ما تمرکز بر توجه سیاسی و حمایت جامعه بین المللی بود اما هنوز نتوانسته ایم به این هدف دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سوال اصلی این است که چرا علارغم  ایت سطح از  سرمایه گذاری ما نتوانستیم به کاهش قابل توجه برسیم.

وی با اشاره به تجربه های موفق کشورهای سویس و هلند در کاهش سوانح ترافیکی گفت: در این کنفرانس تلاش می کنیم تا راهکارهای موفق دنیا را بررسی کنیم.

مسئول پیشگیری از سوانح سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر ضرورت تغییر رفتار ها در کنار توجه به راهکارها گفت: بدون شک تنها با تمرکز بر راهکارها نخواهیم توانست به نتیجه مطلوب دست یابیم بلکه باید تغییر رفتار را به عنوان یک فرایند پیگیر باشیم.

تران با انتقاد از نگاه به ایمنی به عنوان یک مداخله افزود: ما ایمنی را به عنوان یک مداخله در نظر گرفتیم در حالی که سوانح ترافیکی بیشتر از بیمارهای واگیر داری همچون ایدز جان افراد را می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال حذف سرعت و یا جاده ها نیستیم بلکه ما باید ایمنی را به عنوان یک ارزش در جوامع نهادینه سازیم که متاسفانه نتوانسته ایم به این مهم دست یابیم.

کد خبر 4699710

منبع: مهر

کلیدواژه: سوانح رانندگی سانحه تصادف تصادفات رانندگی بوشهر شیراز قزوین شهرکرد هفته دولت ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف عید سعید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید رضا اسدنژاد اظهار کرد: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی گفت: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

کد خبر 6087555

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران