Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا پورمحمدی که امروز جمعه به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مسئولان استانی در جنگل های ارسباران حضور دارد، به خبرنگاران گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، امروز سه فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران عازم منطقه حادثه‌دیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی در چند نقطه از جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین از چند روز پیش آغاز شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی و امدادی، به جز در یک نقطه، در بقیه نقاط آتش به طور کامل مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمحمدی گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی و عدم امکان دسترسی نیروهای امدادی به منطقه، پیگیری‌های لازم برای اعزام بالگردهای اطفای حریق انجام شده بود که در نهایت با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، صبح امروز دو فروند بالگرد برای انتقال نیروها عازم منطقه شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در یک نقطه باقی‌مانده نیز مهار شده است، یک فروند بالگرد آب‌پاش نیز برای لکه‌گیری و جلوگیری از بروز مجدد آتش‌سوزی عازم منطقه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از حساسیت رسانه‌ها نسبت به جنگل‌های ارسباران، از فعالان رسانه و خبر خواست تا اخبار موثق و معتبر را از ستاد مدیریت بحران استان دریافت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز پس از نشست ویژه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و سایر مسئولان استانی برای نظارت بر عملیات مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران، عازم شهرستان خداآفرین شد.

جنگل های ارسباران در شمال شرق و شمال آذربایجان شرقی به دلیل آنچه خطای انسانی اعلام می شود، دچار آتش سوزی شده و به رغم اطفای چندباره آتش و شروع مجدد آن به علت کوهستانی و بادخیز بودن منطقه، تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل خاکسستر شده  است.

جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می شود. 

جنگل های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است. 

همین ویژگی ها سبب شده که پرونده جنگل های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

518

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان شرقی پورمحمدی جاذبه های گردشگری شورای هماهنگی مدیریت بحران یونسکو قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی‌تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب‌بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا باعدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد