Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@05:26:31 GMT

مقاله جنجالی نویسنده سعودی در یک رسانه اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۱۸۳۷

یک نویسنده سعودی در مقاله‌ای در رسانه رژیم صهیونیستی نوشته است که پادشاه اردن در مقابل تلاش‌های ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رای الیوم، بر کسی پوشیده نیست که اکثریت قریب به اتفاق نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه در عربستان سعودی برای تبلیغ سیاست ولیعهد این کشور به‌ویژه در خصوص حل و فصل قضیه فلسطین داوطلب می‌شوند ولی این اقدام خودجوش طی هفته جاری از خط قرمز دیگری در روند عادی‌سازی عبور کرد؛ چرا که «عبدالحمید الغبین» روزنامه‌نگار سعودی مقاله‌ای در روزنامه «اسرائیل امروز»، که بسیار نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در واقع سخنگوی رسمی او محسوب می‌شود، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشر و مالک این روزنامه عبری‌زبان «شلدون ادلسون» میلیادر مشهور یهودی- آمریکایی و از دوستان شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکاست. ادلسون بارها در مناسبت‌های مختلف مدعی شده است که چیزی به اسم «ملت فلسطین» وجود ندارد. او همچنین میلیاردها دلار به منظور پیشبرد سیاست شهرک‌سازی در منطقه اشغالی کرانه باختری جمع‌آوری کرده است.

این نویسنده سعودی در مقاله‌اش در روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی، به اردن تاخته و گفته است که این کشور در مسیر تلاش‌های ریاض برای بهبود روابط با اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند. این روزنامه‌نگار و نویسنده سعودی انتقادهای تندی را علیه اردن و «عبدالله دوم» پادشاه این کشور به دلیل موضع امان درخصوص عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح کرده و به دیدگاه محمد بن‌سلمان درباره قضیه فلسطین پرداخته است.   الغبین در مقاله‌اش تحت عنوان «چشم‌انداز جدید سعودی برای صلح»، از دیدگاه محمد بن‌سلمان درباره حل و فصل «معضل فلسطین» سخن گفته و نوشته است: عربستان سعودی برای برقراری روابط خوب با اسرائیل و ملت یهودی و نیز دستیابی به صلحی عادلانه، پایدار و شکوفا در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند. وی در عین حال افزود که برخی این روند را عادی‌سازی می‌نامند ولی من آن را «غریزه صلح‌آمیز» می‌نامم.   این نویسنده سعودی در مقاله‌اش مدعی شد، عربستان سعودی از نظر مالی، سیاسی و نظامی قدرتمند است و دومین نیروی هوایی بزرگ در منطقه خاورمیانه را دارد و همچنین در حوزه موشک‌های دوربرد برتری دارد و معتقد است که اسرائیل شریکی برای آینده منطقه ما است. وی در عین حال افزود که ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان سعودی محسوب می‌شود.   این نویسنده سعودی در ادامه نوشت در سایه اختلافات اصلی در خصوص قضیه فلسطین و حق‌شان در تعیین سرنوشت‌شان، تلاش‌های سعودی برای دستیابی به صلح آسان نیست ولی ضرورت دارد که فلسطینیان در چارچوب عملیات صلح، به کشوری مستقل دست یابند.   این نویسنده سعودی اردن را به باد انتقاد گرفته و گفته است که دولت این کشور در برابر تلاش‌های ریاض در بهبود روابط با اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند، «محمود عباس»(ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چنین رویه‌ای را دنبال و به عربستان و پادشاه آن توهین می‌کند.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی از اعتراضات کف خیابان‌های لس‌آنجلس/ واقعیت کدام است؟
  • دوئل دیدنی روزنامه نگاران فلسطینی و اسرائیلی بر سر ایران
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت