Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@13:38:37 GMT

لازمه توسعه گردشگری در شادگان ایجاد زیرساخت‌ است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۱۱۲

لازمه توسعه گردشگری در شادگان ایجاد زیرساخت‌ است

به گزارش ایرنا فاضل عبیات روز جمعه در بازدید از مناطق گردشگری شادگان اظهار داشت: شهرستان شادگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود دارای شرایط متفاوتی نسبت به سایر نقاط استان خوزستان است و این شرایط به نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را در زمینه جذب توزیسم در این استان فراهم کند.

وی افزود: مطالعات احداث زیر ساخت های گردشگری در روستای صلیحاویه و بندر شادگان از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و بزودی طرح ایجاد اسکله گردشگری در این روستا وارد فاز اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: دریاچه ای با ظرفیت مناسب گردشگری در روستای صلیحاویه وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های حداقلی به طور یقین مورد استفاده گردشگران قرار خواهد گرفت و این اقدام رونق منطقه را در پی خواهد داشت.

عبیات تصریح کرد: با مشارکت مردم و رستاهای اطراف این اتفاق خواهد افتاد و این امر میزان اشتغالزایی و همچنین رونق منطقه را با رشد چشمگیری مواجه می کند.

وی در خصوص روستای صراخیه گفت: این روستا و روستاهای مجاور با قرار گرفتن مقابل تالاب ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارند و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: در این روستا نمایشگاه محیط زیست همراه با تاسیسات مناسبی قرار دارد که می تواند از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره گرفت.

عبیات گفت: با هماهنگی بین سازمان های محیط زیست و میراث فرهنگی اقدام به ایجاد شبکه آبرسانی و برق رسانی در جزایر مجاور تالاب بین المللی شادگان خواهد شد تا از برکات این طبیعت بیشتر استفاده شود.

 وی اظهار داشت: شادگان به لحاظ اشتغال نرخ قابل توجه ای ندارد که می توان میزان اشتغال را با همت مسئولان محلی و استانی با استفاده از گردشگری افزایش داد.

عبیات گفت: تقویت زیرساخت‌ های گردشگری شادگان یک ضرورت است و باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: تالاب شادگان از بزرگترین تالاب های کشور با داشتن ظرفیت گردشگری می تواند به فرصتی در راستای رونق صنعت پردرآمد گردشگری و افزایش درآمد مردم این شهرستان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا تالاب بین‌المللی شادگان در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع ‌است.
در شهرستان شادگان ۳۴ روستا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تالاب شادگان در ارتباط هستند که از این میان ۲ روستا در وسط تالاب واقع شده اند.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است. 

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پرندگان خلیج فارس درآمد صنایع دستی و گردشگری گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در سفر به شهرستان دزفول از پایانه گل و گیاه این شهرستان بازدید کرد.

استاندار خوزستان در این بازدید با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صادراتی در خوزستان گفت: گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی با اشاره به طرح مشکل پرداخت نشدن تسهیلات به پایانه یادشده گفت: تسهیلاتی برای کمک به احداث این پایانه تصویب شده است که چرایی پرداخت نشدن این تسهیلات دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان در این بازدید ۲ تن از معاونان خود را مسئول پیگیری حل مشکل پرداخت تسهیلات مصوب و همچنین رفع مشکل زمین بخشی از این پایانه کرد.

به گزارش مهر، پایانه گل و گیاه دزفول به عنوان نخستین پایانه گل و گیاه در جنوب غرب کشور در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و کلنگ زنی شد که هم اکنون این طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 6088683

دیگر خبرها

  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است