Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس،‌ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در مصاحبه با فرانس‌پرس گفت که پیشنهاد‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره توافق هسته‌ای در مسیر صحیحی به پیش می‌رود.

ظریف پیشتر نیز در جمع خبرنگاران گفت‌وگوها با ماکرون را سازنده خواند و گفت: «بحثی که با رئیس جمهور فرانسه داشتیم در ادامه تماس‌های تلفنی روسای جمهور دو کشور در چند هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه پیشنهادهایی را ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را ما ارائه کردیم درباره نحوه اجرای برجام و گام‌هایی که نیاز است طرفین بردارند».(جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه ایران ظهر روز جمعه با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

قرار است که عصر امروز نیز ظریف با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند. تعهدات برجامی اروپا محور اصلی این گفتگوهاست.

وزیر امور خارجه ایران در حالی با مقامات ارشد فرانسوی دیدار می‌کند که قرار است فردا (شنبه) به مدت دو روز نشست سران گروه هفت در فرانسه برگزار شود. ظریف روز پنجشنبه در نشست خبری در اسلو به همراه همتای نروژی و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره سفرش به پاریس گفت: سفر من ارتباطی به نشست گروه هفت ندارد.

با توجه به اینکه ماکرون یک روز قبل از حضور در نشست گروه هفت با ظریف دیدار می کند، آن هم در حالی که ظریف چندی پیش از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحت تحریم قرار گرفت، نشانگر عزم و اراده دولت پاریس برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی و ایفای نقش در کاهش تنشهاست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران

عکاس: علی احمدوند

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: در مسیر تدوین نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی ایران و مصر هستیم
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران